Söker en priest med möjlighet att få ut maginnehållet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker en priest med möjlighet att få ut maginnehållet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Här är en för 69:- http://www.wittlock.se/sv/utrustning...d-magsked.html

Kommentera

Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
      Har väldigt svårt att tro att du kommer kunna stå utvadad i forsen och gräva efter insekter. Och senast jag använde skärbräda för att rensa fisk under en fisketur var...aldrig.
      Förstod du inte skämtet, så... ja då är det bara så. Då du ganska tydligt inte bidrar med något matnyttigt så behöver du inte fortsätta anstränga dig.

Ursprungligen postat av fishing_85 Visa inlägg
      Tackar ödmjukast.
      sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Kommentera

Jag har en sådan där priest. Men använder inte själva "skeden" längre. Dem är inte tillräckligt lång monterad på priest skaftet. Skaftet, skulle behöva ha varit minst ca. 10 cm längre för att göra jobbet bra. Och man får dessutom rota runt med den länge och väl innan man ens får ut något litet ur magen på fisken hur som helst.

Det tar kortare tid att sprätta upp firren och kolla mag innehållet med hjälp av kniv spetsen faktiskt.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 20:47.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

de finns vissa vatten där man inte vill sprätta upp fisken för att kika innehållet i magen. Älvdalen har som policy att man släpper tillbaka all fångad öring i strömmande vatten inte så kul o ta fram kniven då.

Då har jag ett tips, köp ett insektsnät o ha med. köpte ett för 19kr (tror jag de va) det är 20x50cm med 2 pinnar på 40cm som nätet är uppspänt mellan. Bara o stoppa ner i vattnet o se vad som fastnar i nätet
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Den kommer mest användas i flytring, har ingen lust att vifta med kniv när jag är ute på vattnet..

Kommentera

Då skulle jag nog föreslå dig mjal att försöka hitta någon annan slags "mag kollare" än just den där priesten. Bara bort kastade pengar om det är en mag sked man vill åt iaf?

För övrigt så kan man skada mat strupen och magen på fisken med en sked också. Tänk dig självt att försöka köra ned en sådan i en vilt sprattlande firre. Det är en slags gastroskopi jag inte rekommenderar för C&R iaf.

Jag tycker i så fall att mojomans förslag om insekts nät är vettigare.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 21:07.

Kommentera

Förtydligande: Jag kommer såklart aldrig använda den där på en firre som jag kommer släppa tillbaka...

Kommentera

Nä, tänkte väl det. Jag uttryckte mig nog en aning luddigt också. Ber om ursäkt för det. Det var mest menat som en allmän kommentar till det mojoman nämnde om C&R policy. Inte riktat till dig mjal.

Har suttit och spelat data spel (Elder Scrolls Skyrim) till 05:30 i morse. Sedan väckte katten mig klockan 11. Så jag är litet segare än vanligt i hugg kubben för tillfället.

Edit. Har kollat runt på den svenska marknaden på nätet. Hittar ingen annan mag sked än just denna med priest tyvärr.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 21:24.

Kommentera

Du känner förresten ingen som jobbar inom sjukvården? Där har de liknande skedar / spatlar som är lång skaftade. Hittade dock ingen firma på nätet eller att Apoteket säljer dylika.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 22:04.

Kommentera

Jock, beskriv lite mer! Är nämligen bekant med en sjuksköterska!
                      sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      504 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      169 visningar