Här är en för 69:- http://www.wittlock.se/sv/utrustning...d-magsked.html
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Söker en priest med möjlighet att få ut maginnehållet
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HR Visa inläggHar väldigt svårt att tro att du kommer kunna stå utvadad i forsen och gräva efter insekter. Och senast jag använde skärbräda för att rensa fisk under en fisketur var...aldrig.
Ursprungligen postat av fishing_85 Visa inläggHär är en för 69:- http://www.wittlock.se/sv/utrustning...d-magsked.htmlsigpic Följ oss gärna även på Facebook!
Kommentera
-
Jag har en sådan där priest. Men använder inte själva "skeden" längre. Dem är inte tillräckligt lång monterad på priest skaftet. Skaftet, skulle behöva ha varit minst ca. 10 cm längre för att göra jobbet bra. Och man får dessutom rota runt med den länge och väl innan man ens får ut något litet ur magen på fisken hur som helst.
Det tar kortare tid att sprätta upp firren och kolla mag innehållet med hjälp av kniv spetsen faktiskt.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 20:47.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
de finns vissa vatten där man inte vill sprätta upp fisken för att kika innehållet i magen. Älvdalen har som policy att man släpper tillbaka all fångad öring i strömmande vatten inte så kul o ta fram kniven då.
Då har jag ett tips, köp ett insektsnät o ha med. köpte ett för 19kr (tror jag de va) det är 20x50cm med 2 pinnar på 40cm som nätet är uppspänt mellan. Bara o stoppa ner i vattnet o se vad som fastnar i nätetFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Då skulle jag nog föreslå dig mjal att försöka hitta någon annan slags "mag kollare" än just den där priesten. Bara bort kastade pengar om det är en mag sked man vill åt iaf?
För övrigt så kan man skada mat strupen och magen på fisken med en sked också. Tänk dig självt att försöka köra ned en sådan i en vilt sprattlande firre. Det är en slags gastroskopi jag inte rekommenderar för C&R iaf.
Jag tycker i så fall att mojomans förslag om insekts nät är vettigare.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 21:07.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Nä, tänkte väl det. Jag uttryckte mig nog en aning luddigt också. Ber om ursäkt för det. Det var mest menat som en allmän kommentar till det mojoman nämnde om C&R policy. Inte riktat till dig mjal.
Har suttit och spelat data spel (Elder Scrolls Skyrim) till 05:30 i morse. Sedan väckte katten mig klockan 11. Så jag är litet segare än vanligt i hugg kubben för tillfället.
Edit. Har kollat runt på den svenska marknaden på nätet. Hittar ingen annan mag sked än just denna med priest tyvärr.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 21:24.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Du känner förresten ingen som jobbar inom sjukvården? Där har de liknande skedar / spatlar som är lång skaftade. Hittade dock ingen firma på nätet eller att Apoteket säljer dylika.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-02, 22:04.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jock, beskriv lite mer! Är nämligen bekant med en sjuksköterska!sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
504 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B