Dan tackel lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dan tackel lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dan tackel lina

Fick mina två beställda 2:sort linor (klass 8 långsamtsjunkande och snabbt sjunkande)från Dan tackel. Men har problem att se vilken ände som som ska sitta vid backingen och vilken som ska sitta vid tafsen. Hittar ingen märkning på linan och tycker båda ändar är lika tjocka. Hur har ni som beställt dessa linor kommit fram till vilken ände som är vilken?

jämför dem första 9 meterna med varandra, klumpen är den tjocka delen och skjutlina den smala.

Det skall vara märkbart skillnad mellan dem .

Kommentera

Ok, får pröva det. Ska den tjocka delen sitta närmast tafsen (är en wf lina)?

Blev lite förvånad när jag fick linorna och den ena linan var svart (den andra grön). Känns underligt med svart lina, borde synas väl för fisken..

Kommentera

Ursprungligen postat av fishing_85 Visa inlägg
        Ok, får pröva det. Ska den tjocka delen sitta närmast tafsen (är en wf lina)?

Blev lite förvånad när jag fick linorna och den ena linan var svart (den andra grön). Känns underligt med svart lina, borde synas väl för fisken..
        Därför har du tafs Den tjocka delen är den delen du ska fästa tafsen i

Kommentera

Ang. den svarta färgen. Min teori är att lin tillverkaren anser att den kommer endast att synas i siluett mot himlen en mycket kort stund innan den är nere vid botten....Där det hur som helst är ganska mörkt i allmänhet.

Hade jag däremot hört talas om en svart flyt lina eller intermediate? Då hade jag blivit betydligt mer förvånad.

Jag har fiskat med väldigt mörka snabb och ultra snabb sjunkande linor efter HÖ och Lax. Jag har då inte märkt att fisken har reagerat negativt på detta. Och dessutom så har du ju 2.5 - 3 m tafs mellan flugan och linan.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-01-04, 00:22.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Ang. den svarta färgen. Min teori är att lin tillverkaren anser att den kommer endast att synas i siluett mot himlen en mycket kort stund innan den är nere vid botten....Där det hur som helst är ganska mörkt i allmänhet.
            Så sant, så är det säkert. Då ska den nog funka.

Kommentera

Det gör den alldeles säkert.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              504 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              169 visningar