Guideline Lpexe - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Lpexe

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej!
    Har provkastat LPXe klass 5 och blev lite kär då. Ska även provkasta ett Fario klass 5, Danne67 skrev att han har ett som han gillar. Får se vad det blir sen. Någon som kan tippsa om någon bra lina till dessa spön?
    Själv har jag Guidline 4cast klass 5. Ska jag hålla mig med klass 5 eller kan jag gå upp en klass?
    Det suger nåt hemskt i fisketarmen nu och hoppas kylan försvinner snart hade ju planerat att åka till Baltak om någon vecka, efter nyiköpt spö.
    Ha det gott, maltema

Kommentera

Hej. Har ett lpxe spö i klass 6 som jag använder till havsöringsfiske på Västkusten. Har du inte fiskat så där mycket med flugspö så vill du ha ett spö som du kan växa i.
      Skitfiske!
      T
      Fiskeguide på västkusten
      www.tomgustavsen.se

Kommentera

Jag har en ny DT lina klass 5 som du kan få köpa. Pm om du är intresserad.
        Har själv en likadan till mitt lpxe.
        sigpic

Kommentera

Den DT 5 intermediate du ordnade åt mig förut fick verkligen visa vad den gick för i dag! Is kallt i de stundtals ganska hårda vind byarna under dagen. Men det var inga problem alls. Fick 2 skapliga bågar på streamern "Skräcken" = Ett litet, ovalt guld tag i början av krok böjen. En svart och bullig chenille kropp.
          En gul marabou under vinge, och en fetare dito svart över vinge, några mm längre än den gula under vingen. Tappade en fin bit också efter ca. 15 sekunders kamp på samma fluga + ett nafs under dagens fiske.

Så nu har man begått flugfiske premiären för i år!
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-04, 21:44.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Den DT 5 intermediate du ordnade åt mig förut fick verkligen visa vad den gick för i dag! Is kallt i de stundtals ganska hårda vind byarna under dagen. Men det var inga problem alls. Fick 2 skapliga bågar på streamern "Skräcken" = Ett litet, ovalt guld tag i början av krok böjen. En svart och bullig chenille kropp.
            En gul marabou under vinge, och en fetare dito svart över vinge, några mm längre än den gula under vingen. Tappade en fin bit också efter ca. 15 sekunders kamp på samma fluga + ett nafs under dagens fiske.

Så nu har man begått flugfiske premiären för i år!
            ni har de bra i södra sverige !
            -8 och is på värje pöl i södra finland

Kommentera

Du får flytta hit. Här är oftast (flug) fiske säsongen lång. Från slutet av mars eller från första veckan av april till in i november är inte ovanligt.

2008, så stod fiske kompisen Mattias och jag och fiskade båge på självaste lucia dagen i skjort ärmarna.
              Fjädermyggen kläckte i det milda vädret. Så vi kunde t.om. fiska med torr fluga.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-05, 11:52.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Den börjar 1:a januari!!

Kommentera

jag får lägga fram ett förslagtill regeringen (de frugan de altså) . själv anser jag att flugfiske som flytningsargument väger ganska tungt !

edit (5 minuter senare) : nej de höll inte som argument. hon påstår att flufiske endast är ett hobby och inte universets mittpunkt !?! snacka om förvriden verklighetsbild
                  Senast ändrad av fadexer; 2012-03-06, 07:04.

Kommentera

Kvinnor förstår sällan vad flugfiske är för något. Oftast tror dom att det är att fiska och att man kan fiska med vad som helst och var som helst.
                    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                      Kvinnor förstår sällan vad flugfiske är för något. Oftast tror dom att det är att fiska och att man kan fiska med vad som helst och var som helst.
                      ...och ändo släpper dom iväg oss på fiskeresor,godkänner flugbindarkaoset på matbordet,får oss att tro att dom lyssnar när vi berättar om våra tankar kring flugfiske ,tar hand om våra barn när vi e ute i jakt efter pölens största regnbåge. RESPEKT! vi har de bra med våra fruar eller flickvänner!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      552 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      177 visningar