Guideline Lpexe - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Lpexe

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Lpexe

hej! Är ny här på fiskesnack.com. Undrar lite om Lpxe klass 5, är sugen på detta spö.Fiskar oftast i strömmande vatten som Baltak. Är det ett bra alround spö? Till sjö och hav?
    Blir väldigt glad för positiva svar....

Mvh maltema

Det är ett bra spö. Ska du ha det till älv, sjö och hav ska du nog gå upp till en klass 6.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Hej ! jag fiskar en del i Baltak själv och andvänder ett sådant spö med en Loop optistream till. Funkar kanon. Jag tycker det är ett riktigt bra spö för pengarna. Bara att slå till enligt mig.

Kommentera

Köp det! Du kommer inte att bli besviken. Håller med Guideline om du ska ha det till älv eller kust?
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag har fiskat med lpxe i tre år nu. Helt fantastiskt spö som desutom är riktigt snyggt! Så länge du håller dig till fisk i mindre till mellanstora vatten så duger det utmärkt.
          Spöt är riktigt snabbt med sin toppaktion så om du har fiskat med ett paraboliskt innan så kommer du kanske känna dig lite obekväm och inte riktigt få till linbågarna.
          Förebygg det genom att träna lite på någon gräsmatta ett par dagar innan så kommer du känna dig som kungen sen

Lycka till med köp och fiske!
          sigpic

Kommentera

Det är många som verkligen tycker om spöt. Två bekanta till mig t ex. Det är som sagt lite toppig aktion och ganska snabbt. För min del så gillar jag Fario bättre, just för att jag inte vill ha så snabb aktion själv. Men är du bekväm med den snabba aktionen så slå till:-)!

Kommentera

Tack för alla svar.
              Fan det här är en hel vetenskap och man behöver några års utbildning på det här med flugfiske. Det får ju inte va enkelt....haha

Kommentera

Ursprungligen postat av maltema Visa inlägg
                Tack för alla svar.
                Fan det här är en hel vetenskap och man behöver några års utbildning på det här med flugfiske. Det får ju inte va enkelt....haha
                Hehe! Du har kommit helt rätt i sånna fall! Det är i förhållande till medlemmar ganska få flugfiskare (som jag har uppfattat det). Men man
                brukar få svar på mycket från tex jack scott och guideline som har svarat här redan.

Lycka till i djungeln
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av maltema Visa inlägg
                  Tack för alla svar.
                  Jepp! Det tar ett ganska bra tag att bara slå i sig det viktigaste. Men det är ju det som är en stor del av tjusningen med detta fiske.

Jag lär mig fortfarande nya grejor efter drygt 40 år.

Som sagt, lycka till i framtiden!
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-13, 13:00.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Man kan göra det enkelt för sig.
                    1. skaffa ingen flugfiskeväst, det är för många fickor att fylla med massa (o)nödvändiga saker. Alla fickor måste ju ha något i sig.
                    2. skaffa den minsta midjeväskan du kan hitta, eller en bra jacka med små men behändiga fickor på, bröstfickor är bra.
                    3. Köp bara en flugask, fem eller max tio fack. Skaffa fem olika flugor i några få olika färger och storlekar.
                    4. Peang och tafsklippare är bra och en rulle tafsmaterial, flytmedel och linmedel är bra att ha.
                    5. Ingen håv, den är ändå bara i vägen, och har du håv får du inga stora fiskar.
                    6. Ut och njut av fisket.
                    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    636 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    191 visningar