Ursprungligen postat av O_Z_Z_Y
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tenkara
Collapse
X
-
Nu har du funderat i 5år, dags att slå till kanske?Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggNjae, har inget Tenkara spö sedan tidigare. Funderar som sagt bara på att skaffa ett lätt sådant.
Kommentera
-
Än del behöver lite längre startsträcka, så är deUrsprungligen postat av stefan1 Visa inläggNu har du funderat i 5år, dags att slå till kanske?

:-)
Kommentera
-
Lite skön inspiration så här i vintermörkret.
Detta är från Badger Tenkara. i många av klippen ser ni spöt jag pratade om. Får nog bli ett sådant så fort jag fått sålt mitt St. Croix Legend 5/6 (passar på att försöka kränga ett spö här i tråden också, som ni kanske märker
)
Behöver kanske lägga varenda klipp dom har.
Rätt skön musik om inte annat :-)
Kommentera
-
Ju äldre man blir, desto mindre tid att bestämma sig på...Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggHa, ha, ha! Speciellt gamla gubbar som jag. Äsch! Att vänta i 5 år innan man bestämmer sig är väl ingen lång tid....Eller?
Kommentera
-
Sant det tyvärr. Men jag kör med maximalt självbedrägeri och dimridå när det kommer till åldrandet.
Men vete fn om man skulle vilja leva för evigt heller?
Som vampyren Lestat sade i en av Anne Rice böcker. " Att leva för evigt kan verka vara en positiv sak. Ända tills att man inser att man får spendera evigheten ensam".What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Nä. Med den utvecklingen som sker nu vill jag knappt veta hur det ser ut om 30år..Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggSant det tyvärr. Men jag kör med maximalt självbedrägeri och dimridå när det kommer till åldrandet.
Men vete fn om man skulle vilja leva för evigt heller?
Som vampyren Lestat sade i en av Anne Rice böcker. " Att leva för evigt kan verka vara en positiv sak. Ända tills att man inser att man får spendera evigheten ensam".
Kommentera
-
Nu kanske man testa detta på havsöringen också? Vad jag har förstått så finns de spön eller om det är tekniken som heter så? (Inte så bra på Japanska) Keiryu Kiyose
Dessa spön är från 13-17fot. Tror de skulle funka fint på våra havsöringar här på västkusten som oftast är lite mindre än på syd och ostkusten.
Matt på Badger Tenkara sa att deras WISCO spö skulle funka alldeles utmärkt för detta fiske.
Han sa
Hi Ronnie -
The WISCO will hold up to that just fine. It does well on bass in lakes, and it has caught lake run brown trout up to 26 inches. The key will be making sure that you keep the rod loaded properly and play the fish well.
Jag vet att metarna använder sig av något som underlättar större påfrestningar på spöt, nått slags stötfångare (vet inte vad de heter )
Vad man sätter denna vet jag inte. skulle gärna vilja veta vad de är för något.
ja,ja. Detta måste testas i alla fall.
ha de gottSenast ändrad av O_Z_Z_Y; 2016-02-17, 09:56.
Kommentera
-
Kolla tenkarakänken på mina inlägg.
Stefan har en.hel drös olika spön. Fråga på bloggen.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
|
8 svar
541 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg