Flytmaterial - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytmaterial

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytmaterial

Hej

Har läst lite andra trådar och kommit fram till at Loon Aquel gelen är bra (har den själv också och den gör absolut sitt jobb). Sedan så verkar det som om Tiemco DRY DIP SUPER skall vara riktigt bra.

Hur är det, det borde väl gå bra att impregnera flugorna redan när man binder dem. Eller skall man vänta tills man står ute vid vattnet. Flytförmågan lär väl inte dunsta, eller?

Alternativt, finns det något flytmaterial som är gjort för att användas när man binder flugorna - även om det är 4 månader innan fisket?

Och ni som testat, är det Tiemco som är bäst just nu?

/Daniel

Om du vill för behandla flugorna redan vid städet? Då är ju Water Shred perfekt. Behandla flugan 24 timmar innan du ska använda den bara: http://www.wittlock.se/utrustning/ht...regnering.html

Du kan behandla flugorna veckor i förväg också.

Visst, Tiemco's flyt medel är nog värstingen. Men har du bara bra torr fluge hackle? Så klarar du dig fint med Water Shred t.ex.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Om du vill för behandla flugorna redan vid städet? Då är ju Water Shred perfekt. Behandla flugan 24 timmar innan du ska använda den bara: http://www.wittlock.se/utrustning/ht...regnering.html

Du kan behandla flugorna veckor i förväg också.

Visst, Tiemco's flyt medel är nog värstingen. Men har du bara bra torr fluge hackle? Så klarar du dig fint med Water Shred t.ex.
      Jodå, har köpt på mig några bra nackar från Metz och Whiting, så de bör fungera bra... Då blir det Water Shred, använde den förra året och det fanns ingenting att klaga på... Med undantag av att den på något sätt har lyckats få ben och rymt!!!

Kommentera

Gillar Water Shred. Har inpregnerat Antron garn bitar med det så att jag har färdig preparerade vingar till torr flugorna.

Jäkligt irriterande när grejor smiter iväg på det sättet! För en månad sedan försvann plötsligt mitt bruna hjort hår helt spårlöst trots idogt letande.

Men misstänker att min katt har haft något med det att göra.

Kan ju vara så att jag lyckats putta ned det på golvet. Och sedan har hon hittat det och tänkt "O boy! En ny leksak".
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-21, 18:42.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Gillar Water Shred. Har inpregnerat Antron garn bitar med det så att jag har färdig preparerade vingar till torr flugorna.

Jäkligt irriterande när grejor smiter iväg på det sättet! För en månad sedan försvann plötsligt mitt bruna hjort hår helt spårlöst trots idogt letande.

Men misstänker att min katt har haft något med det att göra.

Kan ju vara så att jag lyckats putta ned det på golvet. Och sedan har hon hittat det och tänkt "O boy! En ny leksak".
          Då får väl misse ersätta, kanske dags för flugan 'del lilla jamaren', även kallad 'den lille' .

Läste dock att misse tydligen fått ersätta lite i förväg...

/D

Kommentera

Jag har iof nymfer bundna på det hår jag fått när jag borstat henne. Men "den lille jamaren" kan de ju få heta.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
            2 svar
            504 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
            4 svar
            169 visningar