Ron Thopson Max-float Belly Boat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ron Thopson Max-float Belly Boat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ron Thopson Max-float Belly Boat?

Hej!
    Nån som har erfarenhet eller synpunkter på denna flytring -> http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...elly-boat.html

Sitter man bra d.v.s. högt med de bakre regionerna ovanför vattenytan?

Hur är stabilitet/säkerhet/kvalite jämfört med bättre modeller?

Motivera gärna era synpunker!

Tack på förhand!

Jag har ingen personlig erfarenhet av den där. Men om man betänker att det är det pris läget och så att det är R.T uppe på det. Så skulle jag nog vara försiktig med att köpa den. Ron Thompson, har en veritabel berg och dal bana när det gäller kvaliteten. Samma sak gäller Kinetic. Vissa saker är o.k. andra är rena skämtet.

Om du ska använda belly boaten / flyt ringen mycket? Då bör du kika på typ Fishcat eller några av de andra erkänt bra märkena.

Nu kan jag inte så mycket om sådana här flyte tyg.

Men ska du köpa hyfsat billigt? Då tror jag mer på Pool 12 eller Guideline i så fall.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-10, 13:33.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Nja, jag hade nog inte tänkt använda den så jättemycket till att börja med. Sedan vet man ju aldrig. Man kanske blir fast?

Tycker att pool12-modellen liknar Ron Thompson modellen mycket om man kikar på hur "pontonerna" är konstruerade.

Vet att RT är ett budgetmärke. Kanske ändå kan vara värt att testa till det priset. Men man får nu gardera sig med flytväst :-)

Kommentera

O.k.

Men tror trots likheten att Pool 12 's version är bättre kvalitet.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för dina synpunkter. Jag ska suga på det ett tag.

Kommentera

I ditt fall skulle jag titta på en begagnad Fishcat om du ska hålla nere budgeten. Nya pontoner till en fishcat kostar 400 kronor styck men då är det minst tre års garanti, kommer inte ihåg exakt hur många. RT skulle jag undvika i vilket fall som helst.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

OK, tack för synpunken, Guideline

Kommentera

Som de andra säger så skiftar det väldigt mycket i kvalitet mellan Ron Thompsons grejer, alltså att en produkt kan vara bra medan en annan är ren skit.

Men där går min åsikt isär med de andra.
                Jag har prykar från RT som är hur bra som helst, de har varit med länge och ser fortfarande inte ut att vara på väg att ge upp.
                Speciellt mitt RT Flexide-spö som har varit mitt gäddspö i många år. Det ser ut och känns som nytt fortfarande. RT Zenso Scale är ett annat exempel på väldigt god byggkvalitet från detta företag.

Så varför inte prova innan man dömer ut produkten?
                Ingen har ju uppenbarligen använt flytringen i fråga för då hade de sagt det rakt ut och gått på sin egen uppfattning.

Samtidigt är det ju en del pengar och man får vara beredd på att produkten KAN vara dåligt byggd.
                Så har man egentligen inte pengarna att spendera eller om man hittar något med garanterat bra kvalitet för samma peng, då borde man kanske fundera på att hoppa över denna flytring.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                504 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                169 visningar