det är ganska retligt kan man säga! det var en kille på andra sidan viken som vadade ut samtidigt som mig, så drog han en firre efter typ 2 kast eller något. det var lite antiklimax också vill ja lova haha :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
UF Företag
Collapse
X
-
Jo, sådant är knäckande för själv förtroendet!
Men nästa gång kan det vara du som drar vinst lotten.
"Hoppet är ju det sista som överger fiskaren" sägs det ju.Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-24, 19:30.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jag har tänkt lite angående min försäljning. Och jag kom på att man kanske kunde höja priset med låt oss säga 25%. Och så går dom 25% till nått företag som sysslar med förbättring av de vatten vi har här i sverige. Jag vet inte riktigt om de finns nåt sånt men det var bara en ide jag kom på!
Kommentera
-
Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-29, 10:54.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Tack så mycket! Ska fundera lite på hur jag ska gå till väga. Är inte så säkert på hur jag ska ta kontakt med dom och vad ja ska säga. Får ta ett snack med min lärare tror jag.
Bjuder på en sjukt grym trailer, http://www.youtube.com/watch?v=HreyJ_okj8c.
Kommentera
-
Okej, nu har jag bestämt mig för att beställa!
Jag hade tänkt att beställa detta
från http://capricorn.se/shop/default.asp
Flugbindarsats Deluxe
Marabou (kalkon) Röd, Svart, Vit.
Chenille Black, White, Ginger.
från http://www.wittlock.se/flugbindning/index.html
Flash Dubbing Purple
Maraboufjäder standard Hot pink, Purple
Daiichi Öringkrok strl 10, 12, 14 16
Daiichi Streamerkrok 8, 10
Är det någonting viktigt som saknas?
Hur många flugor uppskattar du att jag kan tillverka med all denna material?
Kommentera
-
Byt ut Ginger chenillen mot gul / grön (Golden Olive)
Lila flash dubbing kommer du inte att ha mycket glädje av egentligen. Köp hellre en Har mask så du kan göra haröre nymfen åtminstone. + flytande vax för att kunna dubba håret på bind tråden. Vill du ha ett bra konst dubbing material också? Så är Fly Rite inte så dumt.
Lila Marabou kan du skippa också.
Tänk i följande banor:
För torr flugor och nymfer behöver du material i följande färger: Brunt, div. gröna nyanser, grått och svart.
Till streamers: Vitt, svart, rött, gult och orange som bas. Marabou och chenille förslags vis.
Tycker du ska skaffa litet "böjd krok" typ Mustad 80250. Iaf storlekarna 14 och 16. Helst 12 också. Dessa krokar behöver du till Nattslände och Fjädermygg puppor och kläckare, Klinkhammer torr flugorna, sötvattens räkor och nattsländan Streaking Caddis t.ex.
Vitt Antron garn till vingen på parashute bundna torrflugor.
Kanske även skaffa CDC till div. torrflugor. Grå, vit och grön t.ex.
EDIT.
Ska du köpa flash material? Då är det vettigare att skaffa Crystal Flash i färgen pearl, och blanda in 2-4 strån i streamer vingarna eller i stjärten på en svart Wooly Bugger t.ex.
Mängden flugor du kan binda är nästan omöjlig att uppskatta. Så jag kan bara säga "Bra många" iaf.Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-04, 21:11.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Lasse82, 2023-11-13, 05:08
|
3 svar
228 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist