Hej.
Ska upp nu i augusti på Flugfiskesemester för första gången =) ska fiska harr och öring. Så tänkte fråga efter lite tips..
Vet att det finns massa trådar och säkert alla svar på mina frågor men jag får psykbryt på att leta, minnas och sortera.. menmen
För de första, LINA till mitt LeCie #5,9fot. Lina+backing, Max 700kr
Vadare
Tittat på Guideline, Loop, Scierra och deras varianter på de som ligger runt 2000kr och då de "paket" med vadarsko. Har inte haft möjlighet att prova i vatten..
Vilka är mest prisvärda?
Polarid/Flugfiskeglasögon..
Ett par prisvärda bra brillor.. Har ingen koll alls på detta..
Tafsar
Vad ska man ha med sig för tafsar? sjunk ? svävande? flyt? hur många av varje? vilken tjocklek?
Håv
En smidig, enkel och skonsam (mot fisken) prisvärd håv
Flugor
Vilka är era favoritflugor till detta fiske? både torr och våtfluga då vi fiskar både i fjällsjöar och strömmande vatten..
Något annat som man MÅSTE ha med?
Skicka gärna lite linkar och vore smidigt om man kunde beställa många av samma saker på några fåtal hemsidor.
Är verkligen jättetacksam för svar. Hoppas på bra svar nu!
Tackar ödmjukast
Markus
Ska upp nu i augusti på Flugfiskesemester för första gången =) ska fiska harr och öring. Så tänkte fråga efter lite tips..
Vet att det finns massa trådar och säkert alla svar på mina frågor men jag får psykbryt på att leta, minnas och sortera.. menmen
För de första, LINA till mitt LeCie #5,9fot. Lina+backing, Max 700kr
Vadare
Tittat på Guideline, Loop, Scierra och deras varianter på de som ligger runt 2000kr och då de "paket" med vadarsko. Har inte haft möjlighet att prova i vatten..
Vilka är mest prisvärda?
Polarid/Flugfiskeglasögon..
Ett par prisvärda bra brillor.. Har ingen koll alls på detta..
Tafsar
Vad ska man ha med sig för tafsar? sjunk ? svävande? flyt? hur många av varje? vilken tjocklek?
Håv
En smidig, enkel och skonsam (mot fisken) prisvärd håv
Flugor
Vilka är era favoritflugor till detta fiske? både torr och våtfluga då vi fiskar både i fjällsjöar och strömmande vatten..
Något annat som man MÅSTE ha med?
Skicka gärna lite linkar och vore smidigt om man kunde beställa många av samma saker på några fåtal hemsidor.
Är verkligen jättetacksam för svar. Hoppas på bra svar nu!
Tackar ödmjukast
Markus
Kommentera