bra vadare som håller. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bra vadare som håller.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bra vadare som håller.

Hej!
    ja ska köpa nya vadare (andas). för mina läcker i sömmarna så står blöt från röven å ner.
    tänkte bara kolla va man ska köpa? vill ha nåt som håller. dom ja har är guideline explorer dom har bara hållt sen förra hösten.. ja har lappat å lappat men de håller cirka en fiske dag..

ja fiskar hyfsat mycke så dom måste hålla för både salt&söt, plus att de e långt mellan vattnen så dom ska hålla för långa promenader. gärna med bra fickor å liknande..
    har kollat lite info om scierrras vadare men verkar inte vara nån kvalite, enligt andra användare..
    priset behöver ju inte sticka i väg i fantasins värld, men inte vara biltema billigt..
    helt enkelt prisvärda byxor som håller för att fiska i..

Skit fiske...

Tjena!

Ja, man får tyvärr oftast vad man betalar för. Guideline, är bra på mycket. Men deras billigare vadare lämnar en del i övrigt att önska.

Men här är ett par som är bra: http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=704277

Annars har du ju Simms Freestone 2 också:

Ganska dyra, ja. Men Simms, är bland det bästa du kan ha. Skaffa även ett par grus skydd = damasker du sätter över kanten på kängan, så inte sand och stuff lägger sig mellan känga och vadare och skaver sönder vadarna med tiden.

Neopren vadare, är ju starkare. Men bastu på sommaren dock. Bra och billiga sådana är Rapala.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-19, 21:21.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

tack för tipsen ja e faktiskt sugen på simms G3, men ganska fin slant..

va tror du om dessa? http://www.dan-tackel.com/group.asp?group=142

cc6 vadarna tänkte ja på. ja kan få bra pris på scierras produkter, men har ju hört en del negativt om deras vadare..

Skit fiske...

Kommentera

Scierra vadarna är säkert bra de med. Men då Simms Freestone, är någon hundralapp billigare, så kan du lika väl köpa dem istället.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag har kört Rapalas vadare i några år, fick reklamera dom första efter tre säsonger då en söm i sockan började läcka. Nu är jag inne på säsong två i dom nya, fungerar utmärkt. Kostade då 1995 inklusive vadarsko.
          A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Mina cc6 har jag inget att klaga på, men prova flera märken om du kan innan du köper.

Kommentera

loop adventure

Kommentera

Vision Flywater vadaren den är 3-lagers upptill och 5-lagers på benen, 3,5 mm neoprensocka och har fasta grusskydd. Liten förvaringsficka på insidan med dragkedja,dessa har jag precis köpt så jag kan inte säga så mkt men priset e bra nu för dom har sänkt dessa med en 1.000:- men dom ska i vatten nu till helgen på jakt efter harr
                www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Visions vadar funkar finfint har köpt ett par IKON vadare och de har fungerat utmärkt.

Kommentera

har cc6 och är jävligt nöjd än så länge, kanon sköna, smidigt med dragkedja när man ska pissa=)
                    ---------------------------------------------------------------------------------------
                    Team Pikings

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    504 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar