Flugfiskeset, 1500kr budget - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset, 1500kr budget

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Håller med Klas123. Bäcksländan XPC är bra! Men köp det av Olssons fiske för 1099:- Ett par Pool 12 tafsar med 0.15 spets också + en 25 eller 50 m spole 0.15 Så du kan reparera spetsen med kirurg knuten vid behov. För det fisket bör ett klass 4/5 vara ett bra val. Backing = 50 yards 20 pund.

Flugor, hittar du här:

http://www.flugor.se/
    Det där är nog inget att fundera på Österfisk, med den budgeten och de behoven skulle jag slå till om jag var du. Kommer säkert att komma några mer tips på bra set men tveksamt om du kommer att hitta nått annat som ligger i den prisklassen och som är mycket bättre.
    Är det absolut första flugfisket du ger dig på eller har du hållt på lite tidigare?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Håller med Klas123. Bäcksländan XPC är bra! Men köp det av Olssons fiske för 1099:- Ett par Pool 12 tafsar med 0.15 spets också + en 25 eller 50 m spole 0.15 Så du kan reparera spetsen med kirurg knuten vid behov. För det fisket bör ett klass 4/5 vara ett bra val. Backing = 50 yards 20 pund.

Flugor, hittar du här:

http://www.flugor.se/
      jag ska ha vänstervevad rulle... den på bilden är högervevad

Kommentera

Ursprungligen postat av micke.karl Visa inlägg
        Det där är nog inget att fundera på Österfisk, med den budgeten och de behoven skulle jag slå till om jag var du. Kommer säkert att komma några mer tips på bra set men tveksamt om du kommer att hitta nått annat som ligger i den prisklassen och som är mycket bättre.
        Är det absolut första flugfisket du ger dig på eller har du hållt på lite tidigare?
        jag har precis börjat, det har gått bra o kasta osv...
        riktigt kul fiske även fast jag bara fick abborrar :@

Kommentera

Ursprungligen postat av Österfisk Visa inlägg
          Du avgör vilken sida du ska ha veven på genom att spola på linan åt andra hållet bara o sen vända på rullen.

Kommentera

jag har precis börjat, det har gått bra o kasta osv...
            riktigt kul fiske även fast jag bara fick abborrar :@
            Kul, antar att du har nån som du har lånat lite grejjer av o testat. Är man ganska ny så kan det vara lite öken att försöka köpa linor, tafsar osv på nätet där det oftast finns tusen valmöjligheter och väldigt lite förklarande text. Enklare om du kan fara till en fiskeaffär med en insatt kompis som kan hjälpa dig på traven. OBS att du inte behöver alla smådetaljer som finns att köpa bara, man ser mest lite kul ut om man kommer utklädd till julgran med alla tillbehör hängande i västen (om man nu ens skaffar en sån).

Kommentera

Kul, antar att du har nån som du har lånat lite grejjer av o testat. Är man ganska ny så kan det vara lite öken att försöka köpa linor, tafsar osv på nätet där det oftast finns tusen valmöjligheter och väldigt lite förklarande text. Enklare om du kan fara till en fiskeaffär med en insatt kompis som kan hjälpa dig på traven. OBS att du inte behöver alla smådetaljer som finns att köpa bara, man ser mest lite kul ut om man kommer utklädd till julgran med alla tillbehör hängande i västen (om man nu ens skaffar en sån).
              nej jag kommer inte fixa massa mumbojumbo, bara en flugasks om jag kan ha i fickan
              Jag känner dem som jobbar på berras så jag ska dit o kolla nu när jag orkar och kan...

Kommentera

Du avgör vilken sida du ska ha veven på genom att spola på linan åt andra hållet bara o sen vända på rullen.
                men då låter väll bromsen när man vevar och inte när fisken rusar, eller?

Kommentera

nej jag kommer inte fixa massa mumbojumbo, bara en flugasks om jag kan ha i fickan
                  Jag känner dem som jobbar på berras så jag ska dit o kolla nu när jag orkar och kan...
                  Då är ju problemet löst. Bara att spendera pengarna och hålla ekonomin i rullning.

Kommentera

finns säkerligen vänstervevad med

slå till på backsländan!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    504 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar