Flugfiskeset, 1500kr budget - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset, 1500kr budget

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiskeset, 1500kr budget

Jag ska ha ett set till öring (de flesta runt 500g) och lite abborre
    Jag kanske ska köpa ett broman Beta 4/5 spö, är det bra?
    Jag behöver allt, flugor, lina, rulle, spö osv
    Vad kan jag köpa som inte kostar mer än 1500kr?

Flesta setten ligger som billigast runt 2000.. guideline explorer, loop adventure, visions set osv..

om du ska ha allting med flugor osv är de svårt. Sameos just add water ligger på 4 lakan och är oerhört prisvärt

Lycka till

Kommentera

Ursprungligen postat av ENEL Visa inlägg
      Flesta setten ligger som billigast runt 2000.. guideline explorer, loop adventure, visions set osv..

om du ska ha allting med flugor osv är de svårt. Sameos just add water ligger på 4 lakan och är oerhört prisvärt

Lycka till
      Ok, utan flugor då?
      Broman spöt kostar 800kr på REA, vad kostar en bra lina? vad ska ha han för typ av lina?

Kommentera

Om du ska komma billigast undan har du 2:a handslinor på dan-tackel. Inget fel på dom kör själv med en sån.

Flugor måste du ha min vän? om du inte binder sj dvs.

men som jag sa om du ska ha ett set så ligger dom runt 2 tusen. Tex http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=2951

där har du ett set för tusenlappen http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=422 vet dock inte om de är bra...

Kommentera

Ursprungligen postat av ENEL Visa inlägg
          Om du ska komma billigast undan har du 2:a handslinor på dan-tackel. Inget fel på dom kör själv med en sån.

Flugor måste du ha min vän? om du inte binder sj dvs.

men som jag sa om du ska ha ett set så ligger dom runt 2 tusen. Tex http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=2951

där har du ett set för tusenlappen http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=422 vet dock inte om de är bra...
          Flugar har jag bundit 3st (var på Sävenfors Vattenbrukskola och kollade hur den var) som bör fungera för aborre vilket jag kommer fiska nu eftersom jag ska fiska öring senare i sommar. flugor kostar ju inte mycket heller så det kan jag köpa ett par

Kommentera

Ska du verkligen ha budget så köp det från Dan-Tackel för 999:- ...har ju både sjunk och flytlina. För resten av pengarna kan du köpa flugor.

Hur stor öring ska du fiska? Kanske blir bättre med ett #5 set istället.

Mvh Mladica

Kommentera

Ursprungligen postat av Mladica Visa inlägg
              Ska du verkligen ha budget så köp det från Dan-Tackel för 999:- ...har ju både sjunk och flytlina. För resten av pengarna kan du köpa flugor.

Hur stor öring ska du fiska? Kanske blir bättre med ett #5 set istället.

Mvh Mladica
              Det är det att jag vill inte ha ett riktigt budget set, 1500 är ju mittemellan

Öringen är 2-6hg för det mesta men vissa är över kilot

Kommentera

tja

Detta set är bra och då får du lina med. sen kan du köpa flugor och backinglina med resten. Och så får du en instruktions bok med dig där du lär dig kasten och en massa annat viktigt

Kommentera

Tja, jag har ingen kolla på flugfiske men när jag var inne på sportfiskebodens hemsida såg jag något flugset för 1695:-
                  kolla här på startsidan: http://www.sportfiskeboden.se/

Lycka till!

Kommentera

Håller med Klas123. Bäcksländan XPC är bra! Men köp det av Olssons fiske för 1099:- Ett par Pool 12 tafsar med 0.15 spets också + en 25 eller 50 m spole 0.15 Så du kan reparera spetsen med kirurg knuten vid behov. För det fisket bör ett klass 4/5 vara ett bra val. Backing = 50 yards 20 pund.

Flugor, hittar du här:

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    504 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar