Loop LTS junior kit 7`9 #5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop LTS junior kit 7`9 #5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Loop LTS junior kit 7`9 #5

Loop LTS junior kit 7`9 #5, är det någon som har erfarenhet av detta set?
    Tänkte ev köpa nybörjarprylar till grabben när han fyller 9, eller är det något annat man ska satsa på.

Fanns inte kvar på jakto när jag frågade dom...

Kommentera

J.K Flugfiske har det:

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Ja jag såg att det finns på JK, är det något för grabben tror du. Loopspön brukar vara överklassade vad jag har förstått, och klass 5 tror jag är bra att börja med.

Kommentera

Det tror jag nog. Spöt och rullen är ju iaf helt o.k. Sedan kan det vara litet si och så med deras linor, och som du säger att hålla AFTM klassningen på spöna. Nu är det dock inte genomgående att alla Loop spön är fel klassade. Man får köpa litet grisen i säcken där, och vid behov köpa en fetare lina helt enkelt. Men beteer sig Loop linan till det här kitet inte riktigt bra? Då kan du ju alltid köpa en WF 6 flyt Dan Tackel, 2:a sorterings lina för 125:- Den är faktiskt riktigt bra. Har självt 2 stycken.

Kanske en god ide' av dig att köpa en sådan lina redan nu, när och om du beställer kitet som en säkerhets åtgärd?

Och det gör ju inte lika mycket om grabben dänger sönder den under läro tiden som om man köper en RIO för 700:- eller dylikt heller.

Och klass 5, är en bra allaround klass tycker jag.

Tycker att det är synd att inte andra tillverkare av flug fiske utrustningar inte har junior kit till överkomliga priser. Där ligger ju Loop snäppet före.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-20, 09:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Det tror jag nog. Spöt och rullen är ju iaf helt o.k. Sedan kan det vara litet si och så med deras linor, och som du säger att hålla AFTM klassningen på spöna. Nu är det dock inte genomgående att alla Loop spön är fel klassade. Man får köpa litet grisen i säcken där, och vid behov köpa en fetare lina helt enkelt. Men beteer sig Loop linan till det här kitet inte riktigt bra? Då kan du ju alltid köpa en WF 6 flyt Dan Tackel, 2:a sorterings lina för 125:- Den är faktiskt riktigt bra. Har självt 2 stycken.

Kanske en god ide' av dig att köpa en sådan lina redan nu, när och om du beställer kitet som en säkerhets åtgärd?

Och det gör ju inte lika mycket om grabben dänger sönder den under läro tiden som om man köper en RIO för 700:- eller dylikt heller.

Och klass 5, är en bra allaround klass tycker jag.

Tycker att det är synd att inte andra tillverkare av flug fiske utrustningar inte har junior kit till överkomliga priser. Där ligger ju Loop snäppet före.
            Tack för snabba svar, provar ett så återkommer jag med hur det funkar.

Kommentera

O.k.

Ska bli spännande att höra hur det gick? Kom gärna tillbaka sedan och berätta om lill grabbens utveckling som flug fiskare också.

Bara kul att kunna hjälpa till litet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              534 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              173 visningar