Dragonfly Large Arbore 70 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dragonfly Large Arbore 70

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dragonfly Large Arbore 70

tjena va ute och flugfiskade havsöring idag, allt funkade bra tills jag skulle dra ut lite mer lina för att kasta längre,,, då fick spolen över spinn och linan spann upp och traslade tror att bromsen är helt sönder ska ta in rullen till affären där jag köpte den. Vad tror ni har hänt med den???

Ursäkta en dum fråga? Men ställde du in slir bromsen innan du började repa ut lina från rullen? För lätt ställd broms leder nästan ofelbart till s.k. "skatbo".

Men händer det inget när du försöker justera bromsen? Då har ju bromsen pajat av någon anledning? Dragonfly, är ju annars en riktig slit varg, som man kan lita på trots det ganska låga priset. Men måndags exemplar är det ju alltid risk för att man får, när man köper mass producerade grejor tyvärr.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av 3peggy Visa inlägg
      tjena va ute och flugfiskade havsöring idag, allt funkade bra tills jag skulle dra ut lite mer lina för att kasta längre,,, då fick spolen över spinn och linan spann upp och traslade tror att bromsen är helt sönder ska ta in rullen till affären där jag köpte den. Vad tror ni har hänt med den???
      Jag hade samma problem på min rulle till mitt klass 8 spö, blev profersional overrun varje gång man skulle dra fram mer lina, de var någon sprint till bromsen eller något har jag för mej som gått sönder. Fick mitt på garanti allafall, då det knappast gick att påvisa att jag gjort något fel.
      Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
      2 svar
      563 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      179 visningar