Flugask - "Eyes on the Price" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugask - "Eyes on the Price"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugask - "Eyes on the Price"

Tjena, efter lite svar och diskussioner med några flugfiskare här på fiskesnack om flugaskar så har ja lyckats skaka fram dessa, Lite konstruktiv kritik är alltid gött.

De är väl lite för tjocka för att ha i fickan på fisketuren och vill väl inte ha för mycke vatten på sig, men visst går det. de är dock mest gjorda i syftet att ha sina favoritflugor i, i vitrinskåpet eller fiskehörnan.

Passats in med behandlat, garvat och torkat fiskskinn med tjock lager genomskinligt plast i locket för en inglasad effekt.

Skåror i foamen gör att det är lätt att backa in flugorna på plats, och de sitter.
    Bifogade filer
    sigpic
    www.fkpgear.com
    Fiskkonservator.se
    Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Hej!

Ser väldigt nice och "vintage" ut de där askarna! Du har lyckats bra tycker jag. Vad är max bredden på dem?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

.

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Hej!

Ser väldigt nice och "vintage" ut de där askarna! Du har lyckats bra tycker jag. Vad är max bredden på dem?
      Tack så mycke, måtten är 140 x 90 mm, höjd i stängt läge 50mm. som sagt kankse inget man har i fickan (eller jo, västar har stora fickor).
      sigpic
      www.fkpgear.com
      Fiskkonservator.se

Kommentera

5 cm är ju inte så grymt. Jag har ett par trä askar och en aluminium, Weatly, torrfluge ask kopia som är ungefär så tjocka. Ja, säkert 4 cm tjocka i alla fall då. De har det då inte varit några problem att få ner i de större bälg fickorna på framsidan av västen hur som helst.

Vad har du tänkt ta för en av dina askar?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-25, 19:38.

Kommentera

riktigt vackra!

Kommentera

.

tackar fiskaren.

Hmm jag har inte bestämt mig än... va trycker du är ett fair pris för något sådant?
            sigpic
            www.fkpgear.com
            Fiskkonservator.se

Kommentera

Tja, vad sägs om 50:-?

Nä, skämt å sido. De flesta trä askar jag sett, som är litet mer påkostade, brukar ligga i 350 - 400:- klassen ungefär. Nu har jag förståss ingen aning om din arbets tid och material kostnader, för att färdigställa en dylik ask?

Tror jag ska beställa en av dig ihop med den där firren vi snackade om förut till hösten. Verkar trevligt att sitta i sin flug bindar hörna och fylla den vackra asken. Och då och då snegla på firren, och drömma om kommande fisken med en liten whiskey och en köpp gött kaffe bredvid sig. Låter väl inte så dumt vad?

Ett litet tips för framtida ask produktion? Försök runda av alla skarpare kanter och hörnor. Det spar tyget i väst och jack fickorna något.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-25, 22:23.

Kommentera

Jättefina askar men personligen, om jag skulle köpa dom, så tycker jag att fiskskinnet förstör askarna.
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Jag vet inte det jag? Jag gillar det fisk skinns inlägget. Men smaken är ju som baken....

Skulle t.om vilja ha en liten nätt dekoration i form av en fluga eller en Harr. Alternativt en Öring på ovansidan av locket. Och vid önskemål ens namn ingraverat litet snyggt och diskret så där.

Det skulle jag då kunna tänka mig att betala litet extra för

Kommentera

.

Guideline: Jo vi har klart olika smak, dessvärre utan fiskskinnet så känns det som att d inte finns nå mening att göra dem då jag inte sätter någon prägel på lådorna som jag beställer in, lasserar och förser med sågade foamremsor jag gjort snitt i... då blir jag en.... lådförsäljare hehe Men nej ja tyckte skinnet och den tjocka genomskinliga plasten på dem gav ett häftigt lyft till de annars tråkiga flugaskarna (enligt min åsikt)

mja några 350-400 tar ja nog inte, även om det säkert hade funkat fint med tanke på vad som gjorts på lådorna. Men är lite blygsam och eftersom jag sparat tid på iallafall byggandet av lådorna så tror ja snarare det rör sig om 250-290kr. tror du d kan vara fair? får helt enkelt se på mässan i sundsvall
                    sigpic
                    www.fkpgear.com
                    Fiskkonservator.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    177 visningar