Fick problem idag när jag skull göra iordning nya fluglinan för gäddspöt och upptäckte att jag inte hade något superlim som jag normalt använder för att fästa de lösa looparna i ändarna på fluglinan så jag kan använda ögleskarvar, så vad kan jag använda istället??
Hittade lite nagellack som jag brukar ha att måla om skallarna på gäddflugorna med och förstärka bindtråden på samma gång, lade på sånt och lät torka och det känns som det sitter men törs man lita på det??
Hade ingen slang som man ibland kan dra på som låsning de jag hade var för tunna eller för tjocka och sitter nu ute på ön så långt till närmaste butik, alla tips på lösningar tas tacksamt emot
Vill gärna komma igång med vårflugfisket efter gädda när jag är här
Hittade lite nagellack som jag brukar ha att måla om skallarna på gäddflugorna med och förstärka bindtråden på samma gång, lade på sånt och lät torka och det känns som det sitter men törs man lita på det??
Hade ingen slang som man ibland kan dra på som låsning de jag hade var för tunna eller för tjocka och sitter nu ute på ön så långt till närmaste butik, alla tips på lösningar tas tacksamt emot
Vill gärna komma igång med vårflugfisket efter gädda när jag är här
Kommentera