Börja fiska med fluga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja fiska med fluga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Så pass lång att den räcker från spöts topp ögla och ner till halva handtaget ungefär. På ett 9 fots spö är det 8.5 fot = 2.6 m ca.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Funderar faktiskt på att överge tanken på flugfiske. Köper kanske ett bra haspelspö med finfin rulle istället. Lär bli billigare och lättare. En 13åring kan knappast spara ihop pengar till ett bra flugspö, bra rulle, olika linor, massa flugor, flugstäd, verktyg, material... Plus att jag kan haspel, och har runt 30 drag redan. Blir så mycket roligare när man kan det där med haspel, istället för att inte ens veta vad man pysslar med när man kastar fluga.

Alltså blir det nog ett bra haspelset istället. Startar en ny tråd om det i en annan forumdel.

Tack för alla fina tips!

Mvh,
      Jonatan

Kommentera

• Hör gärna av dig igen när du känner att det är läge?

Skitfiske på dig!

Kommentera

• Nån gång i framtiden blir det säkerligen flugfiske för min del. Men just nu funkar allt mycket bättre med haspel-/spinnfiske. Tack för all experthjälp.

Mvh,
          Jonatan

Kommentera

• Vi kommer att vänta på dig unge man .
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

• Det kan du skriva upp! Whaaa - haaa - haa! Du har inte sluppit undan flugfiske träsket för det!!!
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-29, 20:18.

Kommentera

• Det står ju ett vadderat kuvert med lite kroppsmaterial till lite flugor här men det finns ingen adress....
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

• Förlåt Guideline, blir inget än.. Mycket snällt av dig dock. Hör av mig den dagen jag skall köpa flugspö! Funkar mycket bättre med haspel också då min kompis också fiskar med haspel. Och han är inte dålig på att fiska minsann!

Tackar hjärtligt för all hjälp jag fått av alla här. Vilka otroliga människor det finns..

Mvh,
                  Jonatan

Kommentera

• Jag började flugfiska när jag var 13år med ett ron thompson kit för 799kr. Glöm att binda flugor. Kostar bara en massa innan du har allt. Bättre att köpa flugor o fiskar vid dammar då det är svårare att bli av med runt dammar. Ge inte upp, finns säkert många som hjälper dig.

Kommentera

• Oj oj oj oj, jag kan lova dej en sak, flugfisket kommer alltid att ligga och gnaga i bakhuvudet på dej från och med nu. Kommer ihåg när jag såg flugfiske för första gången, var med farsan vid en av sjöarna här i Åtvidaberg som tillhör flugfiskeklubben. Tyckte det enda roliga då var att ro båten själv, fisket, de fick dom stora sköta.

Nått år senare vart det att man var med på isättning och märkning av fisk, hjälpte till med det man klarar av vid 9 års ålder. Redan då började någon nyfikenhet på flugfiske dyka upp. Sen har det gnagt i mej ända tills för 3-4 år sedan då jag testade för första gången. Gud så tråkigt och svårt tyckte jag, men endå kúnde jag inte riktigt låta bli. Å se nu, sitter med iallfall en komplett bindhörna, ett gäddspö och ett 7fot spö och det enda jag tänker på nu är nästa fisketur, när kommer den?

Så klipp gräs eller nått i sommar så du får råd med ett ordentligt sett, du har ju iövrigt hela sommarlovet på dej att lära dej flugfiska! De e helt klart värt mödan och tänk så mkt trevligt folk man lär känna i samma veva (mej )

Skitfiske på dej!
                      Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      504 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      169 visningar