Börja fiska med fluga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja fiska med fluga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Oj, RIKTIGT snygga och välgjorda flugor där! Blir inte riktigt mindre sugen nu nej...

Mvh,
    Jonatan

Kommentera

Flugbindning är en mysig hobby! Och inte bara är det avkopplande. Du får ju utlopp för den konstnärliga draget i dig också.

Visserligen, känner jag numer kanske inte den där super entusiasmen för flug bindningen som man hade för några år sedan, då man kunde sitta i timmar vid städet. Men en stund då och då är fortfararande kul. Och på vintrarna, är det ju ett sätt att ha litet kontakt med det vilande fisket trots allt. Och man har ju alltid satt bort en del flugor under förra fiske säsongen som behöver kompletteras dessutom.

Och ibland, dyker det plötsligt upp en ide' till ett flug mönster som man känner att man bara måste testa att binda!

Kul, att du gillade flugorna!
      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-20, 09:19.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Låter underbart Göran Ser fram emot sommarens underbara fiske. Med haspel, men framför allt regnbågsfisket i Bläse Kalkbrott med egenbundna flugor!!!

Mvh,
        Jonatan

Kommentera

Dynaking städ, jo ja tackar!

Fantastiskt vackra å välbundna flugor, all respekt.

Bli dock inte avskräckt Monkey D, man behöver inte proffs städ för 3 tusen spänn. det finns Halv/hel proffs som använder städ för ett par hundra lappar oxå

Min gissning är att Jock Scott har bundit i mååånga år och samlat på sig grejer och erfarenhet.

Kommentera

jag har ett billigt städ, de funkar för ändamålet. det jag saknar är att jag inte kan rotera de. Utan får ta loss flugan o vända den.. de har alltid funkat hitills

Kommentera

Det blir säkert finfint med ett billigt städ. Hur mycket pengar har ni lagt på flugor (Inkl. alla material och städ, men även köpta flugor) genom åren egentligen? :P

Ska gå till Sporthuset och köpa en fluga och sätta på min fiskarväska bara för att dom är så snygga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey D Ruffy Visa inlägg
                Det blir säkert finfint med ett billigt städ. Hur mycket pengar har ni lagt på flugor (Inkl. alla material och städ, men även köpta flugor) genom åren egentligen? :P

Ska gå till Sporthuset och köpa en fluga och sätta på min fiskarväska bara för att dom är så snygga.
                Det vill jag inte veta....
                Fördelen med mitt städ är att jag kan binda det allra minsta till det största. Och att jag aldrig mer kommer att behöva köpa ett nytt städ.
                Körde med billiga städ innan men då fick inte ens 26or plats+att jag fick köpa nytt vartannat år.
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Haha, tänkte nästan det. Vad kostade ditt städ Guideline?

Själv får man bara 400:- i månaden, blir inte mycket fiskesaker för dem pengarna...

Kommentera

Ursprungligen postat av dallas Visa inlägg
                    Dynaking städ, jo ja tackar!

Fantastiskt vackra å välbundna flugor, all respekt.

Bli dock inte avskräckt Monkey D, man behöver inte proffs städ för 3 tusen spänn. det finns Halv/hel proffs som använder städ för ett par hundra lappar oxå

Min gissning är att Jock Scott har bundit i mååånga år och samlat på sig grejer och erfarenhet.
                    Tack för de vänliga orden!

Ja, Monkey D. Jag har väl si så där 35 års försprång inom flug binderiet på dig.

Men du blir ganska snart en van flugbindare. Inom loppet av en månad, är du nog ganska varm i kläderna. Sedan, får tiden och övning göra resten.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey D Ruffy Visa inlägg

vågar jag inte tänka på haha, binder mer än vad jag fiskar så de har blivit en del

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      504 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      169 visningar