Fluglina till Shimano Biocraft XTR-A 9043 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fluglina till Shimano Biocraft XTR-A 9043

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fluglina till Shimano Biocraft XTR-A 9043

Hej.

Med risk för att dra in en "katt bland hermelinerna" (Shimano verkar inte alltid vara så populärt..) så undrar jag om det är någon som kan ge mig förslag på en väl anpassad fluglina WF flyt. till ett flugspö som heter Shimano Biocraft XTR-A 9043 (9 fot klass 4)?

Jag har ingen aning om hur det egentligen ligger till med AFTM klassningen hos Shimano och undrar därför också om någon vet om det är över eller underklassat på något vis?

Jag har sökt info här på forumet men har inte lyckats hitta något.

Tack på förhand.

Hej!

De enda Shimano spön jag har hittat som är uppmätta är Shimano Freestone spöna. Där en #4, hade ett ERN på 4.53 och en #6, som hade ERN 6.70. Så om den tendensen håller i sig? Så borde du kanske kika på en DT 5 om du ska fiska i mindre till mellan stora, strömmande vatten?

Det är ju hur som helst värre med en för lätt lina än en, som är aningen för tung.

Ett tips, vore ju att köpa en Dan Tackel 2:a sorterings lina för 125:- + frakt och se hur den linan fungerar, med ditt spö? Det är ingen dålig lina alls trots det låga priset ska jag säga. Det som gör den så här billig, är att det har uppstått små skönhets fel under tillverkningen. Men det är inget som kommer att påverka hur linan som sådan fungerar.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-14, 17:48.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack Jock Scott!

Jag hittade också uppgifterna på freestone men det var också det enda.

Kollar man på innehållet när dem säljs i kompletta set så ingår/ingick en Cortland 555 Dyna-Tip i klass 4.

Bra förslag med Dan Tackle. Helt klart värt att testa när dem linorna inte är dyrare.

Kommentera

Varsågod.

Tror du kommer att gilla Dan Tackel linan.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
        2 svar
        552 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
        4 svar
        177 visningar