Guideline kit klass 5 billigt hos jensen och Selander - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline kit klass 5 billigt hos jensen och Selander

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline kit klass 5 billigt hos jensen och Selander

1499:- För ett Guideline explorer kit, klass 5 är ju ett mycket bra pris på ett bra nybörjare + "att växa i kit" , måste jag säga.

Du kan spana in det här:

Finns även som klass 7/8, 9.3 fot för dig som vill börja fiska Havsöring på kusten för en låg kostnad. Kostar då 1599:-

Behöver du bara ett billigt men vettigt spö klass 5? Då har denna butik ett Vision Attack för 1055:-

Alternativt, samma spö i klass 8 för det tyngre flug fisket efter Havsöring och Gädda till det facila priset av 1095:-
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-13, 13:14.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

oj, det är svårslagna priser dom..

Har du provkastat explorer Göran?
    (Men Kanske en idé att ringa och kolla årsmodell )

/Valter
    Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

Är det här ett bra set om jag ska börja flugfiska på västkusten efter HÖ och regnbågar i P&T-vatten?

Kommentera

Det är ett bra set, ja. Tänkte köpa ett sånt först men det blev Loop istället. Om du ska fiska havsöring med det så ska du köpa # 7/8. #5/6 blir lite tunnt för Havsöring.

Kommentera

Som sagt, En #5 är ett lämpligt all around kit för P&T, Harr (inte minst), Röding och Öring fisket.

En #7/8 utrustning är ett juste val för HÖ på kusten. Ett klass 5 eller 6 kit klarar vinden på kusten dåligt och har inte ryggrad nog i spöt vid de tillfällen då du behöver köra större flugor....som på våren t.ex.

Dessutom, så kan du få stora problem med ett sådant vekt spö om en stor HÖ kliver på?

Å andra sidan, blir P&T fisket ruskigt tråkigt (drillningen främst) med ett klass 7/8.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-13, 15:37.

Kommentera

Ursprungligen postat av Valt3r Visa inlägg
            oj, det är svårslagna priser dom..

Har du provkastat explorer Göran?

/Valter
            Vid ett tillfälle ja. Inget dumt spö / kit alls. Men vad man än köper från Guideline eller Vision, Sameo t.ex. så får man ju bra grejor längs hela linjen.

Njae, det är ju inte Lundgrens Fiske's spö (RST) museum vi snackar om nu.

Kommentera

Nej, jag har själv kastat med explorern.. grymt härligt. Om jag hade valt att satsa mindre pengar på mitt kit så skulle det bli ett sånt. Men skulle inte byta mot det jag har

Njae, det är ju inte Lundgrens Fiske's spö (RST) museum vi snackar om nu.
              Nä men Nu ringer jag alltid och beställer iaf... Ber den jag pratar med att han/hon ska kolla så att allt står rätt till med spöt eller grejen som jag ska beställa. Tycker det är säkrast så så man blir nöjd med det man köper.

/Valter
              Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

Ja inte byter du väl bort ditt Orvis Battenkill / RST M3 combo mot något annat i första taget kan jag tänka?

# Nä men Nu ringer jag alltid och beställer iaf... Ber den jag pratar med att han/hon ska kolla så att allt står rätt till med spöt eller grejen som jag ska beställa. Tycker det är säkrast så så man blir nöjd med det man köper.#

Ja, i det fallet stämmer det gamla talesättet " Bränt barn skyr elden".

Det blev ju en stökig historia för dig det här med RST spö köpet. Så du har min fulla förståelse för att du är försiktig numer.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-13, 17:36.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                504 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                169 visningar