Broman Beta 9 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Broman Beta 9

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du kan säkert göra både och.

Visst är det spöt snyggt!? Grattis!

Ett vackert spö och för all del rulle, förhöjer ju hela njutningen när man fiskar oxå.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Nu visar det sig att Loop har stora problem att få rullarna till sverige pga denna underbara naturuplevelse kallad vulkanutbrott.

Så jag har blivit erbjuden en Guidline Sea/Trout för samma pris som Loop rullen

Ska jag haka på det erbjudandet eller ska jag vänta? Snabbt svar uppskattas verkligen =)
      Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

Om jag vore dig så skulle jag ta Guideline rullen. Den är precis lika bra som Loop CLW.

Guideline, gör inga dåliga grejor.

Ska du ha en märkbart bättre rulle än CLW eller Guideline Seatrout? Då får du köpa en Danielsson eller dylikt. Men då kostar det en hel del mer.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-20, 16:27.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Om jag vore dig så skulle jag ta Guideline rullen. Den är precis lika bra som Loop CLW.

Guideline, gör inga dåliga grejor.

Ska du ha en betydligt bättre rulle än CLW eller Guideline Seatrout? Då får du köpa en Danielsson eller dylikt. Men då kostar det en hel del mer.
          Men den rullen är WF 8, och den andra är # 8-12, inga poblems med lina på 10 och 30pounds backing?
          Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

Du får säkert på någonstans mellan 90 och 100 Yards 30 pund backing och en 10:ans lina på den. Max kapasiteten är enligt Guideline en WF8 + 150 Yards backing.

Men för Gädd fisket räcker t.om 50 yards backing = 45 m. Glöm inte att flug linan är 30 m också. Så där finns det att ta av trots allt.

Ha så pass mycket backing på spolen att du kan linda upp hela flug linan ganska slavigt utan att flug linan tar i rull gaveln. Dvs. att du har några mm mellan gavel och lina.

Då är det o.k.

Tips. spola på backingen som vanligt. Men spola sedan på flug linan utan att koppla den till backingen tills du fått det hela rätt.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-20, 16:43.

Kommentera

Jag fick mitt spö på onsdagen, fick sms kl 10.00 beställde på söndag kvällen!
              Spöt värkar ju precis helt tokigt fint
              vet inte hur många gånger jag har plockat ihop det och stått och känt på framför tvn hehe
              Gillade tuben jag fick hur lätt som helst och camo färgad
              Dock svårt och tänka mig att det är ett klass 9-10 pga den lätta aktionen!
              Ska beställa rulle och lina i början på maj så får vänta lite.

Kommentera

Grymt trevligt!

Grattis!!!

Du kan ju lugnt vänta med lina och rulle litet. Det viktigaste var ju spöt, eftersom de nog kommer att sälja slut på det till det priset iaf i ett huj!

Såg ju bara hur fort Willys Sportfiske blev av med alla sina Scierra Pike spön när de tok reade dem!
                Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-20, 19:55.

Kommentera

aa du scott helt sjukt, ångrar ihjäl mig att jag inte slog till på scierra pike spöt
                  Men är som sagt skapligt nöjd med det jag har hemma :>
                  Kanske får bli ett scierra nästa år om jag fastnar för gäddflugfiske
                  Btw han killen jag snacka om som öppnat fiskeaffären här i stan ska ha lite information den 20 maj där det kommer en hel del vassa flugdängare och berättar hur man lurar dom stora krokodilerna, så sa han det att bara komma upp med prylarna så kan dom säkert lära mig att knyta ihopp allt! :>

Kommentera

Jo, det var ju surt att du gick miste om Scirerra spöt. Men jag är övertygad om att Esox Lucius spöt kommer nog säkert att glädja dig under många säsonger ändå. Tror knappast du kommer att känna att du sitter med en sämre pinne än Scierrat.

Låter bra det! Då får du ju bra hjälp och också säkert en massa fina tips. Det var ju bra timat det, nu när du ska starta upp krokodil jakten snart!

Kommentera

Vart ute och firrat sen isen gick här i mitten på förra veckan, inte änns sett ett plask :S
                      vad styr gäddorna med så här års?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      177 visningar