Wittlock, tar 655:- Och är billigast. Men får du med backing gratis hos Uffes är det ju det samma, eftersom backing kostar ca 100 - 150:- för en 100 yards spole.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Broman Beta 9
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ENEL Visa inläggde e den linan.. verkar dock lite dyrt.. fast du får ju backing med som du säger
Ja tyckte med den verkade lite dyr där, men har inte letat "aktivt" just nu utan ville bara veta om det var rätt lina jag hittat. Räknat lite på att köpa det sett som jag får plocka ihop av det ni rekomenderat. Jag får ungefär betala 200kr mer, och då har jag inte aktivt sökt priserna ännu och inte räknat med frakt.
Så det är ju inget att diskutera om ens, jag kommer plocka ihop ett gäddsett av det ni rekomenderat ist för att köpa det färdiga "gäddsettet". Tack så mkt för hjälpen med allt, och har ni något tips på var linan och rullen finns "billigt" så länka här.
Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?
Kommentera
-
O.k. låter ju vettigt.
Du skulle iof kunna köpa Esox Lucius spöt från Outdoor. Och sedan köpa Loop Evotec CLW - 8Twelve rullen för 890:-, Big Mama linan för 695:- Och sedan köpa 30 pund backing i närmsta lokala sportfiske affär. Tyvärr, har Willys sportfiske ingen lämplig sådan backing lina.
Behöver du sedan en reserv spole till CLW'n för en sjunk eller annan flug lina så småningom? Så Har Dan Tackel sådana till ett hyfsat pris. http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=1108Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-12, 11:44.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggO.k. låter ju vettigt.
Du skulle iof kunna köpa Esox Lucius spöt från Outdoor. Och sedan köpa Loop Evotec CLW - 8Twelve rullen för 890:-, Big Mama linan för 695:- Och sedan köpa 30 pund backing i närmsta lokala sportfiske affär. Tyvärr, har Willys sportfiske ingen lämplig sådan backing lina.
Behöver du sedan en reserv spole till CLW'n för en sjunk eller annan flug lina så småningom? Så Har Dan Tackel sådana till ett hyfsat pris. http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=1108
Jo så tänkte jag göra, bra att du skrev länk med rulle och lina till bra pris, tycker inte om den genomskinliga varianten av rullen. Så de blir den svarta....Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?
Kommentera
-
Jag är väl inte så himla förtjust i transparenta rullar jag heller ska jag erkänna. Tycker att det ser litet "plastigt" och billigt ut. Mina riktiga favvo rullar är Orvis Battenkill Large Arbor och Hardy Marquis...Den gamla modellen. Den, kan man bara hitta som begagnad numer tyvärr. Men har inte förre ägaren misshandlat den? (Vilket jag tvivlar på att någon Hardy ägare verkligen gör) Så kan man hitta en juste sådan rulle från 1000:- till 1500:- ca. på Tradera ibland bl.a. Men annars är ju Orvis rullen riktigt fin!What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJag är väl inte så himla förtjust i transparenta rullar jag heller ska jag erkänna. Tycker att det ser litet "plastigt" och billigt ut. Mina riktiga favvo rullar är Orvis Battenkill Large Arbor och Hardy Marquis...Den gamla modellen. Den, kan man bara hitta som begagnad numer tyvärr. Men har inte förre ägaren misshandlat den? (Vilket jag tvivlar på att någon Hardy ägare verkligen gör) Så kan man hitta en juste sådan rulle från 1000:- till 1500:- ca. på Tradera ibland bl.a. Men annars är ju Orvis rullen riktigt fin!
Kommentera
-
Blir alldeles för lätt med en #8 lina till det spöt!
WF eller Longbelly 10:a ska det nog vara. Vision Big Mama t.ex. är ju alltid ett bra val.
Flyt, om du fiskar i grundare sjöar med mycket nate och andra "grönsaker"? Intermediate, om du vill ha en mycket sakta sjunkande lina som du kan hejda "sjunket" på där du vill.
Edit. Litet billigare lina? Guideline Pike
Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-13, 12:41.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Har beställt spöt nu. Kan någon skicka länk där rätt lina samt rulle finns hemma, höger vevad måste den vara. Är väldigt dålig på det där när man ska klicka på nätet och man blir skakig för att man köper fel grejer..Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
565 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B