Ok... vad det gäller färgen på glasögonen? Spelar det någon roll vilken färg det är på linserna? Vad är bäst om det går att svara på
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Snygg fiskeväst från Broman o Dell
Collapse
X
-
Jag har prövat både gula och bruna linser. Båda har sina förtjänster. Gula glas, ger bättre kontrast verkan när det är dåligt väder och dito ljus. Du kan om du har möjlighet? Pröva att sätta på dig ett par hyfsade polaroid glasögon med gula linser när det är dimmigt ska du se! Men bruna är defenitivt bättre soliga dagar.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Det finns ju fiske glasögon med utbytbara linser iof. Men baksidan av medaljen är att de linserna sitter inte så värst bra istället. Man får hantera dem med en viss försiktighet så att säga. Nack band, är en bra "liv försäkring" för dina fiske glasögon! Kolla om det föjer med? Annars, köp ett hos Optikern för en billig peng.Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-29, 20:12.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Det är en bra början.
Dessutom ska man försöka köra med solglasögon i någon form så ofta man kan när man flug fiskar.
Speciellt som nybörjare. Kan rädda en från ett plågsamt besök hos farbror ögon kirurgen!Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-29, 20:35.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Valt3r Visa inläggDom funkar bra. Man ser faktiskt mycket bättre genom vattenytan. Lätt värt pengarna när man kan byta glas. En nackdel är att glaset kan lossna om man krockar i något.
Jag tappade ett gult glas när jag skulle hoppa över en bäck med käpp. När jag hoppade så slog ena sidan av glasögonen i käppen och flög iväg. Nu kör jag med ett brunt och ett gult i mörka väder.
Det är ju en bra försäkring för att slippa få en krok i ögat.
/Valter
Synd bara att de kändes lite klena, men man får väl vara lite försiktig med dom!
Bra pris i varje fall!
Kommentera
-
Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
559 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B