Snygg fiskeväst från Broman o Dell - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snygg fiskeväst från Broman o Dell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ok... vad det gäller färgen på glasögonen? Spelar det någon roll vilken färg det är på linserna? Vad är bäst om det går att svara på

Kommentera

Jag har prövat både gula och bruna linser. Båda har sina förtjänster. Gula glas, ger bättre kontrast verkan när det är dåligt väder och dito ljus. Du kan om du har möjlighet? Pröva att sätta på dig ett par hyfsade polaroid glasögon med gula linser när det är dimmigt ska du se! Men bruna är defenitivt bättre soliga dagar.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Oki...

Kommentera

Det finns ju fiske glasögon med utbytbara linser iof. Men baksidan av medaljen är att de linserna sitter inte så värst bra istället. Man får hantera dem med en viss försiktighet så att säga. Nack band, är en bra "liv försäkring" för dina fiske glasögon! Kolla om det föjer med? Annars, köp ett hos Optikern för en billig peng.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-29, 20:12.

Kommentera

Då så... ett par sådana här är på väg
            bruna är de dock...

Kommentera

Det är en bra början.

Dessutom ska man försöka köra med solglasögon i någon form så ofta man kan när man flug fiskar.

Speciellt som nybörjare. Kan rädda en från ett plågsamt besök hos farbror ögon kirurgen!
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-29, 20:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av Valt3r Visa inlägg
                Dom funkar bra. Man ser faktiskt mycket bättre genom vattenytan. Lätt värt pengarna när man kan byta glas. En nackdel är att glaset kan lossna om man krockar i något.

Jag tappade ett gult glas när jag skulle hoppa över en bäck med käpp. När jag hoppade så slog ena sidan av glasögonen i käppen och flög iväg. Nu kör jag med ett brunt och ett gult i mörka väder.

Det är ju en bra försäkring för att slippa få en krok i ögat.
                /Valter
                Jo, jag har några par polaroidbrillor sedan tidigare, otroligt bra när man vill se genom vattenytan.

Synd bara att de kändes lite klena, men man får väl vara lite försiktig med dom!
                Bra pris i varje fall!

Kommentera

Jag är väldigt nöjd med min väst, köpte den av Jonte66 här på forumet

Kan säga att M i den västen iallfall minst är L, jag e en L kille och jag behöver inte ha knäppningen något längre öppen än minsta möjliga i spännet...

Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

riktigt läcker väst

Kommentera

Snygg! Som sagt.

Väldigt smart med inbyggd foam, flug ask i fickan för div. nymfer och streamers. Där spar man ju litet vikt desutom.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      559 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      178 visningar