Snygg fiskeväst från Broman o Dell - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snygg fiskeväst från Broman o Dell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Pimpel efter röding t.ex är ju en väldigt trevlig grej att pyssla med medans du väntar på att flug fiske säsongen ska börja. Och du har antagligen litet flugor kvar att binda innan du sparkar igpång på allvar också? Och inte minst attt köra in dig på nya spöt, när det nu kommer?

Ja, det handlar väl om runt 200 mil emellan oss tror jag.

Skåne, brukar ju i allmänhet ligga ungefär en månad före Stockholm årstids mässigt.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Fick Simms Freestone västen idag (tack för det postverket!). Beställde den i fredags från Wittlock som sagt.

Har haft den full laddad med alla mina askar mm. på mig i 1.45 timme nu. Och måste säga att det stoppade krag bandet gör sitt jobb att avlasta nacken.

Storleken är generös. Jag fick lätt på mig fiske jacka, tjock tröja och t-shirt under med västen stängd. Man kan t.ex. kalla en XL för "XL +" i stort sett.

Fickor, finnns det så många, att jag trots att jag tar med mig väldigt mycket grejor i västen har ganska gott om plats för mer vid behov.

2 st mega stora fickor på insidan, med blixt lås tar grymt med grejor. Och både 3 dubbla, medel stora fickor på bröstet och med 2 små fickor på utsidan av de stora bälj fickorna på varje nedre väst halva, ger mycket utrymme för tafs spolar, medel stora och små flug askar m.m.

Jätte rygg ficka med nät (fodret) på insidan, garanterar att du kan köra ner en normal, kortskaftad flug fiske håv där utan problem. Skaftet, kommer att peka rakt upp på håven då. D - ring för håv magnet t.ex. finns på den nedre delen av kragen bak. Hela insidan (som ni kan se delar av på nedan bild) av västen är i ganska kraftigt nät material. Vilket gör att det blir en liten luft spalt mellan västens tyg och dina kläder också.

Varje ficka med lock, har en liten "gummi flärp" med små hål i. Utgår från att dessa gummi grejor är tänkta för att man ska kunna ta tag i dem när man öppnar fickorna utan att behöva smutsa ner tyget under en fiske tur. De små hålen i dessa "handtag" kan med fördel användas till att trä Pin on reel nålarna igenom. utan att behöva sticka hål i fick lockens tyg.

Mycket snygg "flug torkare" med fisk logo på höger bröst ficka ( Kolla lilla bilden nedan) och Simms logo broderad på den vänstra, skämmer inte utseendet heller.

Några kraftiga D - ringar finns också + spö hållare i nederkanten i form av en ögla att trä rull fästets butt i och sedan en kard borre hållare på ena axeln. Sömmarna, ser mycket välgjorda ut över hela västen.

Det enda som tycks saknas ( Eller så har jag inte lyckats hitta den än? ) Är en vattentät ficka för mobilen.

Denna, Simms "budget väst" (dvs. priset) ställer jag gärna upp på att rekommendera.

Kunde min gamla trotjänare till Kingfisher väst, hänga med i mer än 14 år. Så ska väl denna klara minst lika lång tid och ett antal besök i tvättmaskinen? Då är ju 750:- inte speciellt dyrt!

P.s. Den jag fick var i den mörkare "Gun Metal" färgen.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-29, 16:42.

Kommentera

där ser man=)

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Kolla efter den och Ulf Pierrous, "Flugfiskarens insekter" i bok lådorna på loppisarna då. Vem vet? Du kan ha tur att hitta någon av dem iaf.

Böcker, är as dyra numer tyvärr. Har du en printer och scanner till datorn? Så kan du ju kanske låna boken / böckerna på biblan och sedan scanna in boken, för att sedan printa ut det hela i A6 format t.ex. Plastar du sedan in sidorna i små plast fickor och förseglar dem och binder ihop dem baktill så blir det ju billigare.
        Men Jock Scott!:P

Sååååå dyra är väl inte böcker ändå?

Iofs vissa skolböcker kan ju dra iväg så mycket som mot 1000 lappen de undviker man ju gärna att köpa men lät bara liiite mycket arbete för att få en bok gratis=)''

Hej Svejs

Kommentera

Ingen som testat Broman odells fiskeväst än?

Lite sugen på att inhandla en, dock alltid svårt med "kläder" på webbutiker tycker jag

/Isak

Kommentera

Mät bröst och midja. Och maila eller ring Jakto och hör med dem vilken Broman väst som passar bäst? Tänk på, att du iaf ska kunna ha en tjock tröja och en regn jacka under västen också.

Gör ju inget om västen är en aning för stor. Bättre det än att den är knök tajt hur som helst.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-31, 16:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av isakobuffalo Visa inlägg
              Ingen som testat Broman odells fiskeväst än?

Lite sugen på att inhandla en, dock alltid svårt med "kläder" på webbutiker tycker jag

/Isak
              Jag köpte Broman odells väst till förra säsongen, och har hunnit använda den ganska flitigt.
              Nu minns jag inte riktigt vilken storlek jag tog, men vad vill du veta om den så kan jag nog svara på det?

Ursprungligen postat av Valt3r
              Köpte ett par glasögon för 300kr till brorsan idag på tradera.. har ett par själv och är riktigt nöjd. Grymt prisvärda. Bara det att jag tappade ett gult glas förra sommaren.

/Valter
              Har du fått hem brillorna?
              Hur sitter dom och hur är kvalitén?
              Funderar på om jag skulle köpa mig ett par likadana, då dom såg rätt fina ut.
              Senast ändrad av TheeDude; 2010-04-20, 18:32.

Kommentera

Detta kanske intresserar någon:

Kommentera

Dom funkar bra. Man ser faktiskt mycket bättre genom vattenytan. Lätt värt pengarna när man kan byta glas. En nackdel är att glaset kan lossna om man krockar i något.

Jag tappade ett gult glas när jag skulle hoppa över en bäck med käpp. När jag hoppade så slog ena sidan av glasögonen i käppen och flög iväg. Nu kör jag med ett brunt och ett gult i mörka väder.

Det är ju en bra försäkring för att slippa få en krok i ögat.
                  /Valter
                  Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

Vad säger ni om dessa?

Sedan så dessa glasögon... vad jag förstått så måste jag väl ha de på mig nu när jag ska lära mig hehe...
                    Vilken färg ska jag köpa? vad ser man bäst med, alltså, genom vattenytan?
                    Senast ändrad av onetwo; 2010-04-29, 19:28.

Kommentera

De ser bra ut båda 2. Jag ger Henry's Fork västen några extra + poäng för de många och regäla front fickorna.

Men det är ju klart. Får du allt det där för 75 Dollar? Då skulle jag nog säga "köp Daiwa". Även om den bara håller några få säsonger så har den ju betalt sig iaf.

Den västen duger säkert bra att börja med.

Jag har ett par Trout Seeker, solglasögon jag är väldigt nöjd med! Sitter stadigt på näbben och har bra Polarisations verkan.

Inte de dyraste och finaste fiske glasögonen kanske? Men duger bra ändå.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-04-29, 19:57.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      177 visningar