Snygg fiskeväst från Broman o Dell - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snygg fiskeväst från Broman o Dell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för tipsen killar!

Men jag tröttnade på att leta och beställde en Simms Freestone väst från Wittlock.

Är nog det vettigaste, både pris och kvalitets alternativet trots allt.

Man vill ju vara "dressed for success" till första fiske trippen.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-26, 13:27.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturish Visa inlägg
      Är dessa västar mer för flugfiske? eller funkar det fint när man kastar haspel? ^^
      Funkar fint till spinn med. Köp ett par - 3 "Pin on reels" också, så du slipper tappa bort små grejorna.

Du får lätt ner 4 st normal stora betes askar och en rackarns massa små grejor. En eller 2 reserv spolar till din rulle slinker också ner. Och du slipper ju släpa på en fiske väska på detta sätt. I den stora rygg fickan på västen, kan du ju ha regn jackan t.ex. Rätt många västar av idag har en vattentät ficka för mobilen t.om.

Jag vet t.om fotografer som använder sådana västar för att lätt ha med sig alla små prylar en seriös fotograf behöver.

Pin on reels:

I min nuvarande väst, som inte är fullt så rymlig som den Simms västen jag väntar på har jag:

3 pin on reels med : 1 peang (krok lossare), 1 termometer, Ett krok bryne.

4 normal stora flug askar + 2 små.

Tafs material 5 st 50m spolar.

Priest = Fisk bonkare. Min modell har inbyggd mag sked. Man vill ju veta vad fisken käkar för ögonblicket utan att behöva öppna den.

1 st LED lampa att sätta i hatt brättet.

1 st tafs klippare

1 liten Entomologi bok för att kunna identifiera insekter vid vattnet.

1 liten fiske dag bok + penna.

1 par sol glasögon. Och ett par läs glasögon. Man börjar bli litet skum ögd med åren lol. Att trä på en storlek 18 fluga på tafsen utan glasögon är omöjligt numer.

1 st hopfällbar fiske kniv.

Sjunk och flyt medel till flugor och tafs.

1 kort skaftad håv i rygg fickan.

Och det finns fortfarande litet utrymmme kvar!
      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-26, 17:57.

Kommentera

Schysst!! Blir en funderare på detta hade ju vart bekvämt med en väst faktiskt

Kommentera

Ja, jag tror nog att du kommer att gilla västen fett, så snart du börjat använda den.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-26, 14:00.

Kommentera

haha jävlar va grejjer du hade i din väst... en sån insektsbok skulle jag vilja ha med men hittar aldrig någon shysst..

ja har tafs material, flytgel, peang, 3 st askar (2 blandat nymfer,våt,streamers osv och 1 liten med torrt),
            nagel klippare, priest..

Kommentera

Här är en bra fält handbok om dagsländor. Tål stryk. Och att kunna identifiera olika dagsländor är ju det man mest har nytta av egentligen.

"Dagsländor i Öring vatten". Det finns också en för nattsländor om man känner att man behöver en sådan bok?

He, he,he ! Ja, jag vill kunna täcka alla situationer. Därför kan man väl kalla min väst för, ehem "väl fylld"....eller?
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-26, 16:03.

Kommentera

240 spänn va väl saftigt va? men så e man ju snål smålänning med

ja ganska fylld iaf.. ja villl ha så lite som möjligt i min

Kommentera

Kolla efter den och Ulf Pierrous, "Flugfiskarens insekter" i bok lådorna på loppisarna då. Vem vet? Du kan ha tur att hitta någon av dem iaf.

Böcker, är as dyra numer tyvärr. Har du en printer och scanner till datorn? Så kan du ju kanske låna boken / böckerna på biblan och sedan scanna in boken, för att sedan printa ut det hela i A6 format t.ex. Plastar du sedan in sidorna i små plast fickor och förseglar dem och binder ihop dem baktill så blir det ju billigare.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-26, 18:27.

Kommentera

eller så lägger man inte ett program i iphonen

Kommentera

Ingen dum ide' det du!

Kan IPhone läsa typ PDF format = Adobe Acrobat reader eller liknande? Då ska det ju funka klock rent.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      177 visningar