Vilken flugrulle rekomenderar ni ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken flugrulle rekomenderar ni ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Roppilu Visa inlägg
    Danielsson var Ruskigt fin . Blir att åka å känna å klämma på Willys . Trodde Danielsson låg runt 5-6k för dom billigaste.. Tusen tack
    Njae, runt 3000:- tror jag normalt den billigaste modellen ligger annars.

Men sedan vag vet inte om Nymph och Dryfly modellerna är någon ny "budget variant" från Danielsson? Men budget eller inte? Så är "Dryfly" modellen säkert jäkligt prisvärd!

Bra att du bor så till att du kan ta dig till Willys också.

Varsågod
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
      Sålde en en XLA idag till en Danielsson frälst...

Danielsson tillverkar "nog" de bästa flugrullarna i världen... fortfarande.

Maybe...
      Danielson tillverkar bra rullar inte tal om annat men de bästa i världen kanske bara sett med blågula ögon. Det finns allt en hel del rullfabrikanter som vill ha ett ord med i laget när det kommer till den utmärkelsen. Jag har haft flera rullar från lamson och de har alltid haft mycket fin kvalitet på sina rullar. Den senaste litespeed är ett riktigt litet mästerverk. En av de lättaste rullen på marknaden med ett riktigt bra och smart bromssystem. Men det bästa är ytbehandlingen som kallas Hard Alox. Det är bara att skrapa rullen mot hälleberget och sen putsa bort alla repor med en trasa. Gör samma process med en danielsonrulle så får du se vad som händer.
      sigpic

Kommentera

Danielsson, finns inte bättre eller snyggare + det är så svenskt det går. Lopps tidigare modeller av evotec var rena Danielssonrullar med loop logga. Nu är det ju den snyggast rullen genom tiderna, och det är en spännande historia om loop och Danielsson. Danielssonrullen har betalat sig om 10 år när den är exakt så bra som dagen du köpte den fast med några repor som visar att den nyttjats. Du kommer aldrig bli missnöjd. Och nej, jag är inte sponsrad av Danielsson och jag känner ingen av dem personligen

Kommentera

Sen är det väl klart att Danielsson inteär bäst, då det är svårt att säga vad som är bäst. Finns ju rullar som kostar 50 000 som inte upplevs bättre än Danielsson, men rullen lär inte vara sämre. Den bästa rulle. Är den du känner att du verklign vill ha, och som du sedan trivs med och kan lita på. Set på 10 år spelar det ingen roll om rullen har kostat mycket. Jag säger att Danielsson. Är bäst med grymt blågula ögon, men varför inte stötte en så innovativ tillverkare när de inte levererar något annat än kvalitet till riktigt schyssta priser. Danielsson har ju satt en ny standard inom flugrullar som alla andra konkurrenter tagit till sig, oavsett om de ha valt ett lite annorlunda utföande eller mer eller mindre kopierat modellen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
          2 svar
          552 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
          4 svar
          176 visningar