Loop Multi Rullen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop Multi Rullen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Loop Multi Rullen

Efter att min nuvarande rulle gått sönder efter några tacksamma år så har den nu gått sönder, veven av och någonstans i älven, plus mindre sprickor i hus och spole.

Har kikat på nya Loop Multi rullen, (modell större) till mitt tvåhandsspö. Har känt lite på den i affär och tycker den känns kanon. Jag är påväg att köpa den men jag behöver lite betyg från er fiskare som använt den i fält och kan ge lite plus och ev minus sidor med rullen.

(Försök hålla er kring ämnet, har många gånger startat en tråd med två seriösa svar innan det hamnat på något helt annat) Betyder dock inte att jag inte vill ha svar, men försök gärna hålla er till denna rulle och kanske även ge tips på andra riktigt bra rullar i samma prisklass ungefär=))

Tackar!!

Robust och fin känsla, men väldigt tung.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Har en en gammal Loop FW som funkar super men min nästa rulle blir en Nautilus då de håller ännu högre kvalitet och ett grymt bra bromssystem till ett lägre pris än Loop och Danielsson.

Det blir en FW 7+ för mig, till mitt lätta 2-hands och enhandsfiske. Om du tycker den är för liten titta på 8:an som har ännu större broms. Lycka till

Kommentera

Jo jag tyckte också den kändes lite tung, men när jag tänkte efter så är väl dom flesta ordentliga rullarna tunga, om man tänker på loops hd rulle som exempel. jag menar så länge dom inte är gjorda i "plast" så blir dom ju tunga. Den kanske är lite väl tung ja. Men de kanske jag kan leva med =)) Tack iaf. Då vet jag att den iaf duger.

Banzai: Jag får ta och kika på den rullen vad de är för någe=) Tack ska du ha!

Kommentera

Ursprungligen postat av Groghor Visa inlägg
          Jo jag tyckte också den kändes lite tung, men när jag tänkte efter så är väl dom flesta ordentliga rullarna tunga, om man tänker på loops hd rulle som exempel. jag menar så länge dom inte är gjorda i "plast" så blir dom ju tunga. Den kanske är lite väl tung ja. Men de kanske jag kan leva med =)) Tack iaf. Då vet jag att den iaf duger.

Banzai: Jag får ta och kika på den rullen vad de är för någe=) Tack ska du ha!
          Ja jag tycker absolut den duger, riktigt prisvärd faktiskt. Mycket rullar ute på marknaden är rent skräp. Jag hatar glapp, och ojämnheter osv osv.
          Min absoluta favvorulle är min Vision GT, en riktigt arbetshäst. Den får lida på kusten i ur och skur.
          Så skall även multin användas.
          På mina nättare spön har jag skaffat ryobis magnesiumrullar. På dom spöna är rullen nästan bara linförvaring, då tycker jag vikten är viktigare än prestandan typ.
          &

-Okänd

Kommentera

Sätt fast rullen på det spöet du användar.
            Balanserar det spöet är det det viktigast!

Hellre lite baktung än framtung. Helst ska balanspunkten ligger mitt i handen.

Kommentera

Jo glapp är inge kul att ha i en rulle men de problemet har väl inte multi rullen?
              Vet att endel rullar haft problem med att skjutlinan glider igenom mellan huset och rullen längst under på rullen, vet inte hur jag ska förklara men ni vet nog vad jag menar. Vet att Clw:n hade de problemet men de fixade dom till tror jag. Någon som vet om dom gjort de misstaget på multin?

Kommentera

Ursprungligen postat av Groghor Visa inlägg
                Jo glapp är inge kul att ha i en rulle men de problemet har väl inte multi rullen?
                Vet att endel rullar haft problem med att skjutlinan glider igenom mellan huset och rullen längst under på rullen, vet inte hur jag ska förklara men ni vet nog vad jag menar. Vet att Clw:n hade de problemet men de fixade dom till tror jag. Någon som vet om dom gjort de misstaget på multin?
                Nej den glappar inte,. och det finns inga glipor som jag kommer ihåg. Jag är ganska kritisk, och jag tycker den är prisvärd.
                &

-Okänd

Kommentera

Ja men vad bra, de har ofta blivit så att jag har hittat en bra produkt, men inte köpt den för jag kollar om jag hittar nå annat osv. Men jag tror inte jag orkar krångla till de nu jag smäller nog på en sån rulle på spöet i sommar och hoppas att den gör sitt jobb en lång tid=)

Tack för hjälpen pojkar!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                  2 svar
                  504 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                  4 svar
                  169 visningar