Vilka nybörjarvadare?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka nybörjarvadare??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har pensionerat mina Rapala andningsvadare och beställt ett par Kinetic Godspeed, nån som provat dessa vadare.
    Tyckte Rapala var OK, men vill prova något nytt, föll för fickorna fram och dragkedjan på Godspeed.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Kinetic, är bra på budget flyt ringar. Så det borde betyda att de är o.k. på att göra vadare också. Har ingen personlig erfarenhet av dem dock.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

är ingen flugfiskare direkt men försökte för några år sedan.. hittade ett par billiga andas vadare och ett par skor för 1000:- tot.. om jag inte mins fel va det 75% rabatt på utgående grejer.. kanske inte det bästa som finns men funkar fortfarande och tar ju såååå mycket mindre plats om man ska vandra lite.. köpte bibs från guideline att ha under och det är perfekt men oftast har jag bibsen under flytoverallen. men då jag inte är flitig vadare mm så funkar ju vadarna grymt till annat fiske då det är lerigt och blött.. leta efter rea eller utgående produkter.. fått en känsla av att flugfiskare e dem värsta prylbögarna som finns så hehe...

Kommentera

Appropå vadare...någon som vet var man kan hitta vadare för barn?

Kommentera

kinetic vadare är inget o rekomendera... om man ska habilligt finns ju vadare på tex jula som funkar för ett litet tag bara... ja har ett par scierra blackwater tycker dom e helt ok

Kommentera

Ursprungligen postat av Superdif Visa inlägg
              Testa med Dan Tackel eller Wittlock förslagsvis.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hum hum...lite trådkapning här....

Köpte ett par Kinetic WaterSpeed vadare idag plus kängor i samma märke/modell. Vad jag kan läsa av tidigare inlägg i denna tråd så var det alltså ett dåligt köp?

Vad är det som göra dessa vadare mindre bra? Springer läck efter 20 minuter i vattnet? Skrämmer fisken med sin plastlukt?

Kommentera

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
                  Hum hum...lite trådkapning här....

Köpte ett par Kinetic WaterSpeed vadare idag plus kängor i samma märke/modell. Vad jag kan läsa av tidigare inlägg i denna tråd så var det alltså ett dåligt köp?

Vad är det som göra dessa vadare mindre bra? Springer läck efter 20 minuter i vattnet? Skrämmer fisken med sin plastlukt?
                  en polare hadde dom.. dom läckte i sömmarna o var allmänt besvärliga.
                  sen e ju inte kinetic känt för o ha höjdargrejjer heller. men smaken e som baken dina kanske funkar jättebra. men jag skulle aldrig handla dom

Kommentera

Annars har faktiskt Jula ett par fina vadarbyxor.
                    Köpte dessa förra säsongen, och dom var riktigt sköna att ha, nu är jag inget proffs heller, har bara flugfiskat 2-3 säsonger, men för mig duger de gott än så länge.

Märket är Abu garcia, kostar 899kr har jag för mig.
                    Lite väl varma ifall vädret är bra, men man får ju klä sig därefter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Superdif Visa inlägg
                      www.regalmarin.se har
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      179 visningar