Kust fluga! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kust fluga!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kust fluga!

Hej!
    Behöver köpa ett nytt kust flugspö som sak användas till HÖ fiske!
    Sålde mitt föra året när jag tröttna på det men ångrar mig nu. Har tajt budget och kan endast lägga runt 3000:- rulle spö lina!

Vad rekonenderar ni. Hade tänkt mig en #7 eller #8 9-10 fot gärna närmare 10.

Hej!

Då ska du snabba dig på och köpa ett RST Mythos Blue på Wittlocks 50% rea. Jag vet att de har ett 10 fot 7 / 8 kvar eller 2. Grymt fint spö.! Kostar 3400:- full pris.

En juste rulle är denna:

Loop CLW 58 för 849:- Reserv spolar finns att köpa för en hyfsad peng när du ska ha en extra till en sjunk lina.

Lina:

RIO Wind cutter eller Gold om du ska ha en flyt?

Scientific Angler Professional Om du ska ha en Intermediate eller sjunk lina?

Båda WF8 till det spöt.

Sedan 100 yards, 30 pund backing och du är redo för HÖ fisket.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Hej!

Då ska du snabba dig på och köpa ett RST Mythos Blue på Wittlocks 50% rea. Jag vet att de har ett 10 fot 7 / 8 kvar eller 2. Grymt fint spö.! Kostar 3400:- full pris.

En juste rulle är denna:

Loop CLW 58 för 849:- Reserv spolar finns att köpa för en hyfsad peng när du ska ha en extra till en sjunk lina.

Lina:

RIO Wind cutter eller Gold om du ska ha en flyt?

Scientific Angler Professional Om du ska ha en Intermediate eller sjunk lina?

Båda WF8 till det spöt.

Sedan 100 yards, 30 pund backing och du är redo för HÖ fisket.
      Tack för hjälpen!

Har fiskat mycket HÖ med fluga innan men har inte någon kol på vilka nya trevliga spö som kommit på marknaden. Mitt sissta spö var ett 9fot #8 Loop Blue Line. Va inte riktigt nöjd med det. För klent handtag (gammla modellen ej den blå) För kort!
      Så en 10 fot hade nog varit trevligt.
      Funderar på om jag inte ska ha en #7 med klump i stället.

Kommentera

Hej igen!

RST Mythos Blue spöt blir nog ett mycket bra val (Wittlock har det på rea fortfarande) för 1595:-

Kan förstå att för kust fiske efter HÖ, så kan nog gamla modellen av Blueline kännas litet i mjukaste laget.

Vet inte om en DT lina är ett bra val för den typen av fiske egentligen? En WF eller Longbelly har mer att sätta emot vid fiske i motvind och med stora flugor.

Mythos spöna har tillräcklig kraftig ryggrad att du kan köra en WF 9 på ett 7/8 spö utan att det kroknar. Men det är ingen telefonstolpe för den skull.

Jag har ett 5/6:a 9 fot Mythos Blue. Men har kört en WF 7 när det blåst mycket utan problem.

Annars, är ju detta spö nice också:

Vision GTfour. 10 fot klass 9. 2095:- På Wittlocks rea. Kostar fullpris 3495:-
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-01-08, 14:20.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Hej igen!

RST Mythos Blue spöt blir nog ett mycket bra val (Wittlock har det på rea fortfarande) för 1595:-

Kan förstå att för kust fiske efter HÖ, så kan nog gamla modellen av Blueline kännas litet i mjukaste laget.

Vet inte om en DT lina är ett bra val för den typen av fiske egentligen? En WF eller Longbelly har mer att sätta emot vid fiske i motvind och med stora flugor.

Mythos spöna har tillräcklig kraftig ryggrad att du kan köra en WF 9 på ett 7/8 spö utan att det kroknar. Men det är ingen telefonstolpe för den skull.

Jag har ett 5/6:a 9 fot Mythos Blue. Men har kört en WF 7 när det blåst mycket utan problem.

Annars, är ju detta spö nice också:

Vision GTfour. 10 fot klass 9. 2095:- På Wittlocks rea. Kostar fullpris 3495:-
          Någon DT lina blir det inte så klart! Tänkte på skjut klumpar! Nja 9 är helt åt h för grovt. Händer ju att det är lunga kväller ochdå vill man inte palska runt med en så tung lina. Ska försöka någon sässong med en 7a . Danskarna kör ju mycket sånt och dom kan sina HÖ.

Tips om 10fots #7 motages gärna.

Blue line spöet va inte mjukt, Inte det gammal blå utan bara det at de bytte antag på 8 an efter jag köpt mitt och det hade jag gärna haft i stället.

Kommentera

Med risk för att verka tjatig. Mythos Blue spöt 10 fot 7/8 på Wittlock rean då.

Eller:

Scierra Matuka 9.6 fot klass 7 1.599,00 kr. ord pris 1800:-

Scierra Futuro 10 Fot - Klass 7. 1.999,00 kr ord. pris: 5.550,00 kr

Guideline EXP3. 9.6 fot klass 7 1399:-

Det finns inte så mycket 10 fotare i den AFTM klassen att välja emellan med en vettig pris lapp. Därför, tog jag med ett par 9.6 fotare också.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-01-08, 16:50.

Kommentera

Hej har ett scierra HM2 saltwater 9,3fot klass 7 om du är intresserad. Ett snabbt spö med högkvalitet. Har fiskat både havsöring och bonefish med det. oftast blir 10" för mjuka i vind därför är det svårt att hitta 10" klass 7 salt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              534 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              173 visningar