Så länge det inte blir några skarpa kanter som kan fastna i spööglorna får man vara nöjd. Körde med nålknuten i början men råkade dra in för mycket lina under fajt och den fastnade i toppöglan. Det hela gick bra eftersom fisken var trött och jag kunde använda spöt och armen för att parera det sista men om det varit under hemtagning och en fisk tagit precis framför fötterna hade man nog blivit av med flugan.
Det var under planeringen av sista egyptenresan som jag insåg att om tigerfiskarna hugger på ett lekande så bör dom hugga på en vit loop som kommer farande också. Så då blev det att göra öglor av kärnan istället och färga dem i samma färg som linan. Jag blev nöjd med resultatet så nu gör jag så med alla linorna.
Det var under planeringen av sista egyptenresan som jag insåg att om tigerfiskarna hugger på ett lekande så bör dom hugga på en vit loop som kommer farande också. Så då blev det att göra öglor av kärnan istället och färga dem i samma färg som linan. Jag blev nöjd med resultatet så nu gör jag så med alla linorna.
Kommentera