Billigt men vettigt klass 4 spö 8 eller 9 fot? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billigt men vettigt klass 4 spö 8 eller 9 fot?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billigt men vettigt klass 4 spö 8 eller 9 fot?

Hej!

Har fiskat ett tag med ett klass 5 spö, och att drilla båge på det är super kul! Inte bara hala hem 1.5 kg firren och pang i håven inte! Känner att jag vill göra det hela ännu mer spännande.

Funderar skarpt på ett klass 4, 4/5 som sagt. 8 eller 9 fot oväsentligt. Men ska vara o.k. kvalitet och bra pris. Ju lägre, ju bättre. Sub 1000:- vore bra.
    Kan vara både 3 och 4 delat men ej fler delar.

Några förslag? Länka gärna.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2009-10-02, 21:06.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

titta på beg du kommer inte hitta något vettigt nytt fr dom pengarna tyvärr. Räkna med 2500kr för ett nytt spö.

Kommentera

Mors Banzai! Tack för senast.

Det är ju förståss en vettig ide att kolla Blocket mfl efter beggade spön. För jag vill inte lägga ALLT för mycket på detta spö i detta stadium. En 4:a är ju rätt så vind känslig, så det blir nog inte SÅ ofta det kommer ur fodralet trots allt. Och skulle jag uppleva att det är i vekaste laget för båge? Ja, du vet ju hur galna bågarna i Björka är. Då blir det bara Bäcköring fiske med det 4:an kitet ett par ggr per säsong ungefär.

Jag planerar också att skaffa en WF5 flyt lina, 2:a sort från Dan Tackel. Och rulle har jag redan en liggandes som ska funka.

Skulle jag nu upptäcka att det är svin kul att köra båge på ett klass 4? Ja, då satsar jag nog på ett mer seriöst spö i pris klassen du talar om. Typ Harvest Harrier eller dito.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2009-10-03, 13:13.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
      2 svar
      534 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      173 visningar