Scierra fluglinor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scierra fluglinor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Scierra fluglinor

Scierra Tongariro Special WF7 #7-8

Flytlinan som jag fick med mitt första Scierra flugfiskeset. Linan har jag haft sen Juni dvs. drygt 4 månader och börjar känna av lite problem med den redan.

Om jag lägger ut linan nästintill spikrakt, börjar den "korva" sig direkt efter att den har lagt sig i vattnet. Detta vill säga att linan ser mer eller mindre om som en ringlande orm och jag upplever att flugan "backar hem" automatiskt när detta hänger. Det känns som att långa, fina kast blir aningen kortare samt att linan drar sig tillbaka mot mig snabbare om det är lite motvind.

Under helgens fiske sträckte vi linan och smörjde upp den, det blev aningen bättre men problemet kvarstod dock. Detta orsakar också att den inte löper ut genom spöringarna så smidigt som den borde samt att dubbeldraget påverkas.

zpark här forumet fick byta sin lina efter bara ett par månader, då den skruvade sig runt egen axel och slog oftast knut på sig själv.

Någon annan som har råkat råkat ut för detta som har mer erfarenhet av exempelvis Scierra fluglinor.

aldrig varit med om detta men det låter som att du ska gå direkt tillbaks till butiken med den och be att få en ny.Händer samma sak med den nya så lämna in den och be att få en lina av annat fabrikat

Kommentera

Jag köpte en billig fluglina, 2:a sortering för att se om det var någon skillnad och det var det sannerligen. Min Scierra fluglina skruvade sig direkt när vi drog av den från spolen. Nu kan jag äntligen kasta ordentligt igen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
      2 svar
      638 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      191 visningar