Ny flugutrustning - Behöver er hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny flugutrustning - Behöver er hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har nu vart i en flugfiskebutik och känt på diverse utrustning och disskuterat fram och tillbaka.

Just nu känns det som om det blir ett Guideline LPXe, Scierra CDC eller ett Scierra Ferox. Dock osäker på vilken längd jag skall välja.
    Rullarna jag testade var en Sage för 1700 och en Vision GT.
    Lina blir nog en Rio Dart eller en Loop Opti Creek.

Kul att du köpte grisen i säcken - Och blev nöjd! Jag är dock väldigt sugen på att testa utrustningen innan jag köper den. Det känns viktigt när man lägger ned såpass mycket pengar. Måste dock erkänna att jag är väldigt sugen på ett sameo-spö med den billigare rullen till!
    Senast ändrad av RalleF; 2009-09-21, 21:19.

Kommentera

Guideline LPXe, är ju väldigt nice!

Och ska du inte åla omkring mycket i mindre åar med mycket vegition nära vattnet? Ja, då är nog 9 fot en bra längd.

Kortare spön och sjö flugfiske med långa kast längder är inte alldeles lyckat egentligen. Du får litet flackare lin vinkel mellan dig och fisken i mothugget och då går flugan något litet mer rakt i munnen på firren i mothuggs ögonblicket istället för uppåt om du står i höjd med vattenytan ungefär vill säga.

Kan ibland betyda skillnaden mellan fast fisk och en kort sekunds lycka.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2009-09-21, 21:40.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av RalleF Visa inlägg
        Jag har nu vart i en flugfiskebutik och känt på diverse utrustning och disskuterat fram och tillbaka.

Just nu känns det som om det blir ett Guideline LPXe, Scierra CDC eller ett Scierra Ferox. Dock osäker på vilken längd jag skall välja.
        Rullarna jag testade var en Sage för 1700 och en Vision GT.
        Lina blir nog en Rio Dart eller en Loop Opti Creek.

Kul att du köpte grisen i säcken - Och blev nöjd! Jag är dock väldigt sugen på att testa utrustningen innan jag köper den. Det känns viktigt när man lägger ned såpass mycket pengar. Måste dock erkänna att jag är väldigt sugen på ett sameo-spö med den billigare rullen till!
        Köp guidelinespöt i klass 5 och 9 fot med en optilina i klass 4( looplinorna är en linklass lägre än vad som står på asken) så komer du att få en kombination som mycket väl trimmat till ditt sjöfiske efter ädelfisk. Scierras spön har inte kvaliteten som guideline varken kastmässigt eller byggmässigt i respektive prisklasser. Sen är det bara upp till dig....
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
          Köp guidelinespöt i klass 5 och 9 fot med en optilina i klass 4( looplinorna är en linklass lägre än vad som står på asken) så komer du att få en kombination som mycket väl trimmat till ditt sjöfiske efter ädelfisk. Scierras spön har inte kvaliteten som guideline varken kastmässigt eller byggmässigt i respektive prisklasser. Sen är det bara upp till dig....
          Kör du på på lpxe serien tycker jag att du ska köra guidelines 4cast line. Fruktansvärt skön och passar väldigt bra till just det spöt.
          Vilken lina man ska använda kan man ju diskutera till oändlighet, men jag rekommenderar den i alla fall

Kommentera

Är du intresserad så har jag ett Guideline LPXe #5 9' att sälja. Använt en fiskeresa. Köptes i augusti.
            1500kr

nilmar@live.se

Kommentera

Ursprungligen postat av nilmar Visa inlägg
              Är du intresserad så har jag ett Guideline LPXe #5 9' att sälja. Använt en fiskeresa. Köptes i augusti.
              1500kr

nilmar@live.se
              Kanon pris på ett underbart spö det e bara o slå till kan även jämföras med detta underbara spö http://www.bntflyfishing.se/default....ucts-blokerods var ute i helgen o fiskade med båda dessa spön o dom e så sköna.
              www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              534 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              173 visningar