Lina till ett Vision 3 zone #6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina till ett Vision 3 zone #6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lina till ett Vision 3 zone #6

Jag har i dagslägen en klass6 lina av okänt märke. Linan har på sistone känts lite konstig på ytan av linan och löper inte ut lika lätt - inbillar jag mig i alla fall!

Vad skulle ni rekommendera för flytlina till detta spö?

Ursprungligen postat av RalleF Visa inlägg
    Jag har i dagslägen en klass6 lina av okänt märke. Linan har på sistone känts lite konstig på ytan av linan och löper inte ut lika lätt - inbillar jag mig i alla fall!

Vad skulle ni rekommendera för flytlina till detta spö?
    Antingen köper du linfett (eller vad det kallas) då linan ofta blir torr om man inte sköter om den.

Eller så köper du en ny lina i WF eller DT utförande beroende på ditt fiske.

/M
    Mina Placeringar:
    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

RalleF!
      Om du kollar mina länkarna i min signatur, så har jag två flytlinor i aftm 6 till försäljning. De är bägge av den nya generationen fluglinor med kortare och tyngre klumpar samt tunnare skjutlinor. De är lättare att kasta med de traditionella och klarar olika typer av fiskesituationer bättre.
      Ta en titt på dem, du sparar lite slantar mot om du skulle köpa dem nya.

Sen Mikael S, du frågade mig om en flugrulle som du har utan namn. Låter spännande, det är nog rätt unikt...kan du ta lite kort på den och skicka till min brevlåda, så ska jag försöka ta reda på vad det är fått nått.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
        Antingen köper du linfett (eller vad det kallas) då linan ofta blir torr om man inte sköter om den.

Eller så köper du en ny lina i WF eller DT utförande beroende på ditt fiske.

/M
        Tack för svaret. Men jag lade upp tråden för att få tips på specifika linor som kan vara lämpligt till mitt spö. Jag kanske bör vända mig till en flugfiskebutik men hade hoppats på att få lite tips även här.

Ska kolla upp det där linfettet!

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
          RalleF!
          Om du kollar mina länkarna i min signatur, så har jag två flytlinor i aftm 6 till försäljning. De är bägge av den nya generationen fluglinor med kortare och tyngre klumpar samt tunnare skjutlinor. De är lättare att kasta med de traditionella och klarar olika typer av fiskesituationer bättre.
          Ta en titt på dem, du sparar lite slantar mot om du skulle köpa dem nya.

Sen Mikael S, du frågade mig om en flugrulle som du har utan namn. Låter spännande, det är nog rätt unikt...kan du ta lite kort på den och skicka till min brevlåda, så ska jag försöka ta reda på vad det är fått nått.
          Mailar när jag fått tag på en kamera...

/M
          Mina Placeringar:

Kommentera

Ursprungligen postat av RalleF Visa inlägg
            Tack för svaret. Men jag lade upp tråden för att få tips på specifika linor som kan vara lämpligt till mitt spö. Jag kanske bör vända mig till en flugfiskebutik men hade hoppats på att få lite tips även här.

Ska kolla upp det där linfettet!
            Finns 1000-tals linor på marknaden och smaken är som baken - är du nybörjare och inte vill lägga flera hundralappar så köp något begagnat eller andrahandssorterat.

lycka till !

/M
            Mina Placeringar:

Kommentera

Har kört med http://www.fishline.se/fluglina-guid...roducts_id/275 & http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=129881 klass 6 på båda.
              Senast ändrad av u.s; 2009-09-17, 08:13.

Kommentera

Dan Tackel, har billiga 2:a sorterings linor som enligt vad jag sett av "tycket" på nätet, tycks vara riktigt bra. Funderar självt på att köpa en sådan Intermediate.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hej.
                  Har själv ett vision 3zone #6, jag har en cortland 555 i strl 6 på nu, den funkar sådär. Jag tror att linan är för lätt i förhållande till spöt. Jag provade däremot loop opti stream i klass 6 och det var den skönaste linan jag fiskat med, den passade hur bra som helst med spöt.

Så min rekomendation är att lägga ut lite mer pengar och köpa Loop Opti Stream WF #6, den kostar ca. 800kr, men är värd varenda krona.

Stenström

Kommentera

Ursprungligen postat av stenstrom Visa inlägg
                    Hej.
                    Har själv ett vision 3zone #6, jag har en cortland 555 i strl 6 på nu, den funkar sådär. Jag tror att linan är för lätt i förhållande till spöt. Jag provade däremot loop opti stream i klass 6 och det var den skönaste linan jag fiskat med, den passade hur bra som helst med spöt.

Så min rekomendation är att lägga ut lite mer pengar och köpa Loop Opti Stream WF #6, den kostar ca. 800kr, men är värd varenda krona.

Stenström
                    Håller med dig att optilinan är en riktig fullträff. En av de bästa prylar som kommit från grabbarna i Åkersberga. Otroligt lättkastad och klara de flesta situationer i flugfisket galant.
                    Behöver du en lina till så kolla in mina säljsidor längs ner på inlägget, jag säljer en 6'a 450 kr. När väl skjutlinan ger med sig på din lina så har du en till halva priset ersätta den med.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    177 visningar