Kanon rea på aluminium flug askar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanon rea på aluminium flug askar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kanon rea på aluminium flug askar!

Många av oss, inklusive mig självt har säkert sneglat på Weatly's grymt fina aluminium flugaskar någon gång. Och speciellt de med fjäder belastade glas lock för torrflugorna. Läckra huh? Visst, är Weatly flugaskarnas Rolls Royce. Men priset är i paritet med Rolls Royce också. Man tvekar ju en aning att betala 500:- för en flugask eller hur?

Men nu finns det lyckligtvis en del rätt bra kopior.

Jag fick just hem en med 16 fack för torrflugor och med foam på andra sidan. Och en annan ask med enbart "vågad" foam i båda locken. Och så vitt jag kan se är kvaliteten klart godkänd. Sedan får ju tiden utvisa om de glasade locken håller också? Men priset kan det inte klagas på.

Torrfluge / foam asken har kostat 155:- Men reas för 65:-

Hel foam asken, har kostat 115:- Men reas för 65:-

Det finns en trevlig trä ask med våg formad foam för dig som är "old style" flugfiskare också. Orginal pris 139:- Nu 55:-

Den s.k. "Tillbehörs asken" för 19:- Är väldigt lik de gamla hederliga Myran flugaskar jag en gång i tiden började med och hade under många års fiske. Dessa jätte billiga askar kan ju vara något också.

De har ytterligare andra modeller som lämpar sig för större flugor för Gädda, Lax och Havsöring också.

Så, här har ni ett gyllene tillfälle att skaffa litet billiga askar att fylla med "fisk godis" under vinterns flugbindar sessioner.

Senast ändrad av Jock Scott; 2009-09-16, 10:37.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
2 svar
534 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Peter B
av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
4 svar
173 visningar