Guideline Explorer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Explorer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Explorer

Ja, då har jag fått in stort sug/intresse på att börja flugfiska och lära mig mer om det. Då tänkte jag "ett guideline Explorer #6 9-fot kan nog bli bra som första flugspö". Då jag ska fiska efter fiskar som: Harr,Öring,Regnbåge,Röding, och vart tipsad om att det är ett bra spö som duger gott och väl till nybörjare. Så jag beställde mig ett "kit" av den sorten nyss som bestog av följande:

EXPLORER 9´ #6.
    REELMASTER TROUT.
    ENTER WF #6 LINA m. BACKING.
    CORDURATUB.
    START UP DVD.

Var det ett bra nybörjar val tro? Eller vad tycker ni? Säg gärna vad ni tycker och tänker och kom gärna med all tips ni har om flugfiske då jag tidigare bara har spin/kast fiskat. Så har ni förslag på tekniker eller hur man lär sig komma in i allt som snabbast så säg det här, vore kanon schyst. Och om ni har TIPS på flugor till för: Röding,Harr,Regnbåge,Öring så är ni mer en välkommna eller på taffsar jag ska använda mig av. Som sagt alla tips är mer en VÄLKOMMNA!
    Senast ändrad av Sundin021; 2009-06-09, 20:15.

Inga tips eller svar på något vis? Aja jag hoppas att jag gjorde ett bra val av spö för Harr,Öring,Regnbåge,Röding fisket. Sen om man har tur kanske det kommer upp lite tips och råd ang flugfiskandet

Kommentera

Blev samma set för mig förra året då jag började fiska. Nöt mycket teknik, ta inte med dig spinnspö på dina tänkta flugfisketurer för då är de lätt att man går tillbaka till det när man fiskar och det går tungt=)

Den där intro rullen kan du nog lära dig ett och annat ifrån, som till exempel olika kasttekniker.

Angående flugor så är det lite beroende på vad de är för fisk du är ute efter, men några som jag tycker att du ska köpa är Europa 12, haröra med guldhuvud och montana.

Europa 12an är ju en torrfluga och till torrflugor finns det olika medel som man blötlägger flugorna i för att dom ska flyta bättre rekommenderar att köpa en sådan!

Kommentera

Okej det låter kanon, stort tack för tipsen, verkligen uppskattande. Då ska jag köpa dom 3 rekomenderade flugorna i morgon och fråga vilket medel som uppskattas till Europa 12an när jag går in på willys sportfiske butiken. Åter igen tack för tipsen, har nån några fler tips så bara lägg upp allt ni vill säga här allt uppskattas som sagt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
        2 svar
        632 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
        4 svar
        191 visningar