Flugfiskeset, Billiga affärer, Bra grejer. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset, Billiga affärer, Bra grejer.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiskeset, Billiga affärer, Bra grejer.

Hejsan.

Är på jakt efter nytt flugfiskeset men ville ha lite tips innan. Jag har flugfiskat en del de senaste åren då på sommaren. Så helt ny är jag inte men absolut inte heller rutinerad, har kommit till punkten då man vill byta ut de gamla nybörjarsetet till en utrustning där man lättare kan få bättre kast och utvecklas ytterligare.

Kör för tillfället ett klass 5-6, 9 fots spö och en (enligt mig) ganska obehaglig okuma rulle till detta. Är fortsättningsvis intresserad av klass 5-6.

Så i denna tråden tänkte jag att vi kunde kolla över de olika butikerna i sthlms området, är det några som har några schyssta priser just nu? Såg tex att butiken på St:paulsgatan hade en rea på flugspön/set är den fortfarande aktuell?

Även internetbutiker är intressanta, även om man då inte kan känna på grejerna vilket enligt mig är en stor fördel, men är det bra grejer till ett bättre pris så är även detta intressant.

Hoppas ni har bra tips nu så man kan få tag i ett par schyssta grejer.

Lämnar prisklass rätt öppet, men som sagt är inget proffs och har inga tankar på att lägga ner så pass mycket tid på flugfisket så inga överdrivna prisklasser är intressanta

En internetbutik som jag har beställt lite grejer ifrån är www.willyssportfiske.se, en bra sida tycker jag sen priserna där är ungefär de samma som på andra sidor.

en rulle som jag varmt skulle rekommendera till dig är LOOP CLW, en mycket prisvärd rulle, kostar någonstans mellan 800 - 1000kr har jag för mig.

Kommentera

Jo var inne på den en sväng förut, men tja.. är nånting som stör mig lite med den sidan, vet inte riktigt vad. Kanske kan ta o frånse det i detta sammanhang kanske..

Men Tack för tipset

Kommentera

Kolla på: http://www.flugor.se/

Dem säljer en spöserie som heter Sameo.

Söker du info om deras produkter (eller andras) så kan jag tipsa dig att maila en kille där som heter Ken, han är minst sagt informativ. Du får svar på allt.

Lycka till med utrustningen!

Kommentera

Be att få prova Combot först, vanligvis dåliga linor i kittet, samt att de suttit på rullen X antal månader. Men 1200 spänn o uppåt skall ändå vara OK grejor.

Kommentera

Ursprungligen postat av The Fly Visa inlägg
            Be att få prova Combot först, vanligvis dåliga linor i kittet, samt att de suttit på rullen X antal månader. Men 1200 spänn o uppåt skall ändå vara OK grejor.
            Blev ett spököp med fortsättning av den gammla rullen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
            2 svar
            560 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
            4 svar
            178 visningar