Flytring.,..Fishcat 4 / Deluxe eller någon annan..behöver hjälp- - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytring.,..Fishcat 4 / Deluxe eller någon annan..behöver hjälp-

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytring.,..Fishcat 4 / Deluxe eller någon annan..behöver hjälp-

Hej

till våren är det dags att fiska mer från flytring, har gått och våndats länge nu och abstinensen är för stor för att undgå den

Mina kriterier för flytringen är:

# skall vara så liten som möjligt vid transport, skall kunna åka kommunalt med den samt att den skall få plats i en halvstor Vision väska

# Den skall väga så lite som möjligt

Jag har kollat in flertal trådar gällande flytringar, men ingen som ger svar på tal om just Fishcat 4 eller Deluxe modellen ( vad är det för skillnad ???) eller någon annan flyring..

Så ni som har erfarenheter och vill dela med er om köpråd. shoot

Skitfiske på er!

Flytring och transport..

Har kört en säsong nu med en importerad flytring från USA. Den är samma typ som FC men finns inte på marknaden här i Sverige. Den är bra och ok på alla sätt. Men till dina funderingar om att ta med den på bussen... En flytring blir ALDRIG mer så liten som den är när den kommer från fabriken nerpackad av ett proffs! Efter premiären så har du alltid lite luft kvar i ringen, du ska ha med vadare och simfötter.. och glöm för all den inte pumpen.. och än har vi inte tagit upp spö, flugor, håv, fika osv.. Jag skulle inte få för mig att prova detta på en buss eller annan allmän transport. Nej det är bil som gäller med flytring. Missförstå mig nu inte. Flytring är skitskoj och man får en ny version/dimension av fisket. Men det är mycket material och packning för att få till en fiskedag i ringen.

Kommentera

hehe... Tack för svaret.

Jo jag vet att det blir otympligt med saker på bussen, men jag är van, fiskar karp rätt så mycket och ibland blir det kommunalt

Men jag vill/kommer ta med mig en flytring jag köper på bussen tex, och vill veta på vilket ungefär i storlek den tar, dvs all luft ur osv.

Vi behöver inte ta med spön,pump.simfötter etc.

jag är bara ute efter lite tips och råd.

har ej körkort så jag är lite begränsad gällande bil..

Kommentera

Så här såg jag ut i somras uppe på Finnmarksvidda... flytringen (FC4) har jag i den blå kanotsäcken, skulle gissa att den rymmer 90-100 liter eller så. I säcken har jag ringen, flytelementen och fenorna men inte pumpen.

Så visst kan man ta sig fram med buss om man måste men det är som sagt inte att rekommendera!
        Bifogade filer
        http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

@ mangemo

Najz bild

Är FC4:an så liten den kan vara nu?

Ser shysst ut med kanotsäcken, spötuben får man ju med, sen kan man ha en extra väska med resterande prylarna.

Det handlar om dagsturer med FC4:an, tror det kan fungera

Tänker att eftersom jag ej har körkort så innebär det inte att jag inte kan ha flytring :P

Så tänker jag..

Är du nöjd med FC4:an?

Tänkte på vikten, jag väger ca 100kg. borde ju palla en gammal tjockgubbe som mig

Kommentera

Outcast FC4 har hårda flytelement i foam i sits och ryggstöd. FC4 Deluxe har dito uppblåsbara och är alltså att föredra om du vill banta utrymmet. Jag har haft en FC4 och har nu en FC4 Deluxe. Jag får ner deluxen med fenor och pump i en vattentät sportbag.

Om låg vikt och lite utrymme är det viktigaste för dig så satsa på en Outcast Trinity. Väger knappt 4kg men kostar en hel del. http://www.outcastboats.com/outcast/...ault.aspx?id=1

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
              Outcast FC4 har hårda flytelement i foam i sits och ryggstöd. FC4 Deluxe har dito uppblåsbara och är alltså att föredra om du vill banta utrymmet. Jag har haft en FC4 och har nu en FC4 Deluxe. Jag får ner deluxen med fenor och pump i en vattentät sportbag.

Om låg vikt och lite utrymme är det viktigaste för dig så satsa på en Outcast Trinity. Väger knappt 4kg men kostar en hel del. http://www.outcastboats.com/outcast/...ault.aspx?id=1
              Tack för svar.

FC4 Deluxe låter högintressant...

Vart köpte du din?

Trinityn så riktigt HET ut.. kostar en slant dock..men det vattnas i munnen

Kommentera

Jag har en Fish Cat 4 Deluxe som jag köpte från USA för ett par år sedan. Deluxe-modellen har uppblåsbart säte/ryggstöd vilket gör att den blir ganska liten ihoppackad och mycket komfortabel uppblåst :-)

Kommentera

Slänger upp en fråga till..

Någon som vet om Super Fat Cat flyringen, är smidigare än FC4 Deluxe modellen?
                  Den väger mindre, men är uppblåst större.

Dubbelt så dyr nästan..menmen..

Kommentera

Ursprungligen postat av Mayto Visa inlägg
                    Tack för svar.

FC4 Deluxe låter högintressant...

Vart köpte du din?

Trinityn så riktigt HET ut.. kostar en slant dock..men det vattnas i munnen
                    Köpte min från www.thefloattubestore.com för ett par år sedan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    504 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    168 visningar