Guidelinepaket (AWM) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guidelinepaket (AWM)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guidelinepaket (AWM)

Hallå
    Tänkte väcka mitt flugfiskeintresse till liv efter många års uppehåll. Har varit och jobbat utomlands flera år och glidit ifrån flugfisket som jag höll på med förr.
    Jag är uppväxt i Västerbotten, Sorsele och har stuga i Ammarnäs.... Dvs bra tillgång på fina flugvatten. Har funderingar på att flytta tillbaka till mitt kära Norrland och därför är ett flugspö ett måste

I alla fulla fall, jag har inte gjort nån research utan knallade in på lokala fiskeaffären och köpte ett flugset på rea idag.
    Det är Guideline AWM 9fot kl.5, Guideline Reelmaster 'Light trout' rulle och Guideline 'Force' kl.5 flytlina.

Funderar om nån har liknande grejer och vad de tycker om dem?
    Jag köpte otestat och det kommer bergis funka för mig då jag inte ännu är någon hardcore flugfiskare.... Det kommer förmodligen också vara ett step up från mitt gamla ABU spö från typ år -94- 95 hahaha.
    Ska svinga prylarna i Ammarnäsfjällen, Vindelån/älven och däromkring när jag är i stugan där uppe.
    Hmm, ska beställa lite sorterade flugaskar också. Tips på färdiga Öring-Harr askar och var man kan köpa online?

-Linus-
    Senast ändrad av Test005; 2009-01-21, 13:39.

Har själv det setet och jag är nöjd med det. Har en annan lina som jag hade hemma innan som jag gillar mer men tycker det inte är något fel på linan som följer med.

Flugor.se har ett bra och billigt utbud tycker jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av gren_23 Visa inlägg

Flugor.se har ett bra och billigt utbud tycker jag.
      Även www.fiskeflugor.se har endel att titta på

Kommentera

Satte ihop rulle och spö't och spolade på backing och fluglinan.... Känns bra och ser snyggt ut. (Träinlägg på rullfästet och rulle i grå metall)

Det var ju ett tag sen man svingade fluga på allvar så det kommer bli kul... (testade iofs en polares spö i sommras) så det blir ut och träna nån dag då vädret tillåter.

Ska kolla in onlinebutikerna och beställa ett par färdiga fluaskar, behöver taffsar också, vad ska man beställa för nått tycker ni? (Vad är Polytafs?)

Kommer nog att bli vadarbraxxer också så småningom

I'm back!
        Senast ändrad av Test005; 2009-01-21, 19:55.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
        2 svar
        534 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
        4 svar
        173 visningar