Spötopp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spötopp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spötopp

Hej/

Tog fram mitt vision Attack i dag och såg till min förvåning att spötoppen var av.
    Setet är inköpt i början på September.
    Till min fråga
    Kan man reklamera detta?
    Finns det spötoppar att köpa?

Mvh Pelle

Ursprungligen postat av perra79 Visa inlägg
    Hej/

Tog fram mitt vision Attack i dag och såg till min förvåning att spötoppen var av.
    Till min fråga
    Kan man reklamera detta?

Mvh Pelle

Reklamera känns onödigt. Att byta toppögla, vilket jag utgår fran att du skriver om, är både billigt och enkelt. Du behöver en ny toppögla, tändare samt lite smältlim.
    Men lat som jag är brukar jag låta butiken byta ögla åt mig, ibland får man det gratis, ibland kostar det en tjuga (hört att något ställe tagit 100kr för detta! Hutlöst!), beror lite på vilket humör personalen är på.

Edit: Såg att vision attack är ett flugset; och jar är ingen flugfiskare så jag vet inte riktigt hur det fungerar med dom spöna.
    Men det går ju alltid att ringa till handlaren där prylarna är inköpta, förklara läget och höra vad de säger.
    Senast ändrad av ElJohan; 2008-12-13, 18:31.

Kommentera

Hej/

Till min fråga
      Kan man reklamera detta?

Mvh Pelle
      Spöt är tre delat och är av vid en ögla på mitten av sista delen.

Kommentera

Hej/

Till min fråga
        Kan man reklamera detta?

Mvh Pelle
        Hej Perra; Lämna in ditt Vision flugspö i butiken du köpte det! Troligtvis skickar butiken spöt till den svenske Visionagenten Fly-Dressing i Huskvarna (tel. 036 - 46095) eller till OPM i Finland för inpassning av ny topp. Det lär inte kosta dig mer än resan till butiken där du köpte spöt. Båda företagen Fly-Dressing och OPM har jag själv mycket positiva erfarenheter av.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Perra; Lämna in ditt Vision flugspö i butiken du köpte det! Troligtvis skickar butiken spöt till den svenske Visionagenten Fly-Dressing i Huskvarna (tel. 036 - 46095) eller till OPM i Finland för inpassning av ny topp. Det lär inte kosta dig mer än resan till butiken där du köpte spöt. Båda företagen Fly-Dressing och OPM har jag själv mycket positiva erfarenheter av.
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand
          www.trumman.com
          Tack för tipsen.

Jag började flugfiska i september detta år. Upptäckte att det här var något för mig.
          Nu så här års så titar jag i tidningar och på nätet för att lära mig så mycket som möjligt inför vårens fiskeäventyr.

Kommentera

Lite OT men kanske av ett visst intresse: Rätta mig om jag har fel...

Numera, Eu-regel, är det upp till försäljaren/tillverkaren att bevisa att köparen varit oaktsam med en vara om den inte funkar. Vilket i praktiken är mycket svårt. Lägger tex en mobil av inom 6 månader är det försäljarens skyldighet att bevisa att det beror på köparen. Tappar du tex en mobil i vattnet och den lägger av är det upp till försäljaren att bevisa att den har "badat" Vissa tillverkare lägger in ett "fuktkort" i mobilen. Annars gäller att du får en ny vara om det händer 6 månader från köpetillfället.

Om försäljaren via papper, kvitto, reklam eller på annat sätt garanterar att varan är felfri, (det är förutsättningen) vilket om jag fattat det rätt inte har juridisk relevans, övergår det automatiskt till 3 års i praktiken,vad man kan kalla produktgaranti...

Men vet inte om det är tillämpligt i detta fall..
            Senast ändrad av Hemi; 2008-12-13, 20:40.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
              Lite OT men kanske av ett visst intresse: Rätta mig om jag har fel...

Numera, Eu-regel, är det upp till försäljaren/tillverkaren att bevisa att köparen varit oaktsam med en vara om den inte funkar. Vilket i praktiken är mycket svårt. Lägger tex en mobil av inom 6 månader är det försäljarens skyldighet att bevisa att det beror på köparen. Tappar du tex en mobil i vattnet och den lägger av är det upp till försäljaren att bevisa att den har "badat" Vissa tillverkare lägger in ett "fuktkort" i mobilen. Annars gäller att du får en ny vara om det händer 6 månader från köpetillfället.

Om försäljaren via papper, kvitto, reklam eller på annat sätt garanterar att varan är felfri, (det är förutsättningen) vilket om jag fattat det rätt inte har juridisk relevans, övergår det automatiskt till 3 års i praktiken,vad man kan kalla produktgaranti...

Men vet inte om det är tillämpligt i detta fall..
              Hej Hemi; Jag har själv aldrig haft några problem åt någondera hållet vare sig som agent eller webshop att få spön och rullar reparerade under garantitiden. Som jag skrev, både Fly-Dressing i Huskvarna (Sverige) och OPM i Kellokoski (Finland) har alltid ställt upp till 100 % när det gäller att få garantiservicar åtgärdade. OPM har sålt Shakespeare och Vision (via Fly-Dressing) i många år både inom Finland och till Sverige. Nästa år blir det ABU som säljer Shakespeare i Sverige, eftersom Berkley (ABU´s ägare) köpt Shakespeare. Det betyder i praktiken att fler svenska sportfiskare kommer att använda Shakespeare Ambidex Titanium och Ugly Stik nästa år och många år framöver. På Shakespeares Ugly Stik haspel-, spinn- och jerkspön är det 7 års garanti!
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand

Kommentera

Hoppsan..
                Senast ändrad av Hemi; 2008-12-14, 15:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Hemi; Jag har själv aldrig haft några problem åt någondera hållet vare sig som agent eller webshop att få spön och rullar reparerade under garantitiden. Som jag skrev, både Fly-Dressing i Huskvarna (Sverige) och OPM i Kellokoski (Finland) har alltid ställt upp till 100 % när det gäller att få garantiservicar åtgärdade. OPM har sålt Shakespeare och Vision (via Fly-Dressing) i många år både inom Finland och till Sverige. Nästa år blir det ABU som säljer Shakespeare i Sverige, eftersom Berkley (ABU´s ägare) köpt Shakespeare. Det betyder i praktiken att fler svenska sportfiskare kommer att använda Shakespeare Ambidex Titanium och Ugly Stik nästa år och många år framöver. På Shakespeares Ugly Stik haspel-, spinn- och jerkspön är det 7 års garanti!
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand
                  www.trumman.com
                  Hej OF, jag har inte heller haft några problem...Min info var lite OT, råkade bara ha lärt mig det på sistone, den sista infon några timmar innan jag skev inlägget iom att min son just nu studerar civilrätt och vi ofta kommer in på juridiska spörsmål..tror inte att den infon är allmänt känd..Kan vara bra att veta ba..Om tex din mobil eller kamera råkar bada..;-) Men se till att den är snustorr innan du reklamerar den..;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                    Hej OF, jag har inte heller haft några problem...Min info var lite OT, råkade bara ha lärt mig det på sistone, den sista infon några timmar innan jag skev inlägget iom att min son just nu studerar civilrätt och vi ofta kommer in på juridiska spörsmål..tror inte att den infon är allmänt känd..Kan vara bra att veta ba..Om tex din mobil eller kamera råkar bada..;-) Men se till att den är snustorr innan du reklamerar den..;-)
                    Hej Hemi; Jag har en Nokia 6150 och en Nokia 5140 när jag är ute på sjön. Den gamla Nokia 6150:an har jag i en tät plastpåse i innerfickan på flytoverallen och 5140:an ligger i dagsregnet på styrpulpeten bredvid Lowrance X-16 GPS/ekolodet. Två mobiler har jag för att batterierna ska räcka att rapportera "bryggskepparna" om det blir färsk Gös, Lax eller Öring till kvällsfrukost....
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    173 visningar