Har någon känt/testat detta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har någon känt/testat detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har någon känt/testat detta?

hejsan. Undrade om någon har testat Okuma Airframe flugspöet? Isåfall, är det dugligt om man ska börja flugfiska? Det är ett set som jag tänkte köpa. 3-delat spö klass 6 och en okuma airframe rulle klass 4-6 .. Väldigt tacksam för svar snabbt.

MvH Macke

ingen???

Kommentera

säker på att flugspöet hette airframe? Vad jag vet är det bara en flugrulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av Berra:) Visa inlägg
        hejsan. Undrade om någon har testat Okuma Airframe flugspöet? Isåfall, är det dugligt om man ska börja flugfiska? Det är ett set som jag tänkte köpa. 3-delat spö klass 6 och en okuma airframe rulle klass 4-6 .. Väldigt tacksam för svar snabbt.

MvH Macke
        Satsa på ett bättre set på en gång, du kommer bara ångra dig att du kastade bort pengarna, andrahandsvärdet på Ron Thompson och Okuma är också skit om man jämför med tex Loop, vision, guideline eller dyl.

Loop adventure är ett bra set att börja med, finns både begagnat och nytt till humana priser. Det är ett mycket bättre spö framförallt som du kan växa i. Annars kan man hitta fina beggade både blue och blackline som är snäppet värre än adventuret till löjligt låga priser.
        Fish On!

Kommentera

jag har ett Loop adventure set. är mycket mycket nöjd med spöt men rullen är ingenting att hänga i julgranen. sattsa på att köpa en riktig rulle på en gång och ett lite billigare spö. så skulle iaf jag göra om jag fick göra om det.

Kommentera

Har du råd så köp ett lite "finare" set eller som nån sa ett begagnat, men det är absolut inget fel på okuma setet, schyst spö för de pengarna med lite mjukare aktion.....

alex_ Varför ska man satsa på en bättre rulle om man är nybörjare? (vet att de inte är någon värsting rulle) men rullen har ju ingen betydelse när du flugfiskar för utom att hålla linan....finns ju ingen anledning att köpa en flugrulle för
            5-6000:- du kastar ju ändå inte med den!!

Kommentera

Ursprungligen postat av alex_ Visa inlägg
              jag har ett Loop adventure set. är mycket mycket nöjd med spöt men rullen är ingenting att hänga i julgranen. sattsa på att köpa en riktig rulle på en gång och ett lite billigare spö. så skulle iaf jag göra om jag fick göra om det.
              Jag skulle göra precis tvärt om, en flugrulles enda syfte är att förvara lina och utgöra broms när man drillar fisk (fast man kan faktiskt lika gärna bromsa spolen med handen). Spö och lina däremot utgör de två viktigaste komponenterna för att kunna kasta och presentera flugan på rätt sätt sa att man kan fånga fisk, om antingen linan eller spöt är för dåligt för att man ska kunna få ut flugan till fisken spelar det ingen som helst roll om man har en rulle med nån überbroms eftersom den ändå aldrig kommer att bli använd. Så fokusera på ett bra spö och en bra lina som passar väl ihop och köp en billig funktionell rulle istället.
              Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Håller med Dalis. Spö o lina ska kosta lite.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                534 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                173 visningar