Ursprungligen postat av Amopike
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bra Flugspö till gädda!?
Collapse
X
-
-
"Scierra pike" är inte samma som deras Bluewaterserie va?
Har kikat lite på Scierra Bluewater II - Sabalo, med samma typ av fighting-grepp som Loops Pike Booster, men känner mig lite villrådig.
Kanske har jag äldre värderingar som känner att ett spö från Loop och ett från Scierra i samma prisklass
lätt väger över till Loops fördel?
Någon som testat Bluewater-serien som kan säga huruvida det skulle passa gäddflugfisket?*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
http://promisedland.blogg.se
Kommentera
-
Visst är Loop P.B bra. Men Scierra Pike Fly, är nog stråt vassare efter vad jag förstått av andra och det jag testat självt.
Blue water spöt, kan ha ännu litet mer ryggrad då det är tänkt för saltvattens fiske.
Ska erkänna att jag inte testat det spöt. Men känt på ett Pike Fly. Och jag tyckte iaf att det var riktigt trevligt. Föreslår att om du har möjlighet? Testa alla 3 spöna på plats i butik. Vad jag gillar i spö väg behöver ju nödvändigtvis inte betyda att du gillar samma aktion etc.
Jag gillar halv snabba spön med 2/3 aktion bäst btw.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Precis samma här angående aktionen.
Bluewater spöt har lite mer av en toppaktion dock, men känns i övrigt så jädra gött!
Scierra Pike Fly vet jag att jag inte kommer att ha möjlighet att känna på i "min" butik, då de inte lagerför modellen, får se hur det är med Loops PB.
Tack för svaret!*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
http://promisedland.blogg.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
547 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B