handskar flugfiske kallt väder? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

handskar flugfiske kallt väder?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• handskar flugfiske kallt väder?

Hej jag ska åka i väg nästa vecka och flugfiska lite regnbåge och tänkte köpa mig ett par handskar,,,, men vad ska jag köpa..

jag vill ju fortfarande att dom ska vara lite smidiga och linan måste kunna gå friktions fritt i handen... är det någon som kan hjälpa mig?

mvh typera

testa släpp linan när du skjuter så ska du se att det går mycket bättre... en del extra friktion, men det är ju inte lätt att veta.

jkflugfiske.se eller com, vet inte vilket och orkar inte kolla upp heller... där finns det.

Kommentera

Tyvärr är det nog handskar med blottade fingertoppar som gäller för full kontroll. Går kasta annars men blir onaturligt.
      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Majakovskij Visa inlägg
        Tyvärr är det nog handskar med blottade fingertoppar som gäller för full kontroll. Går kasta annars men blir onaturligt.
        Precis, ja har vantar som man kan vika bort alla fingrar, även tummen.

Man får köra ett tag, sen fälla över "locket" över fingrarna, och värma sig några minuter, o passa på att dricka lite kaffe...

Idag var det dis o dimma, ca 2grader ute, men i Lördags, var det minus, och då blev det is på linan ganska snabbt, så då blir det lätt att fingertopparna domnar bort, så då är det gött att värma sig lite imellanåt.
        //Bärgh

Kommentera

Ursprungligen postat av Bärgh Visa inlägg
          Precis, ja har vantar som man kan vika bort alla fingrar, även tummen.
          Har ett par där man kan vika över för tummen jag med. Har även ett par löst stickade som är skräckexempel vid flugfiske. Råkar man vidröra flugan med vanten så har man inget annat val än att plocka fram tången och knipsa in hullingen innan man kan trixa ut kroken.
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Majakovskij Visa inlägg
            Har ett par där man kan vika över för tummen jag med. Har även ett par löst stickade som är skräckexempel vid flugfiske. Råkar man vidröra flugan med vanten så har man inget annat val än att plocka fram tången och knipsa in hullingen innan man kan trixa ut kroken.
            Haha, ja det låter som en riktig höjdare när det bli så
            //Bärgh

Kommentera

funkar det med vaselin på spö öglorna om det börjar frysa,
              ska till karlsdahl och fiska i helgen regnbåge,

typera

Kommentera

Jag vet inte hur dom är till flugfiske, men jag har ett par Rapala Prowear Titanium-handskar när jag jerkar och spinnfiskar efter gädda, jag har bara hunnit testa dom en gång, men då var det någon minusgrad och jag körde med dom hela dagen, och det funkade kanon! Så dom kan jag varmt rekomendera om det inte är nå specialare som behövs när man kör fluga, men det behövs inte va?

Pontus

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Monteringshandskar

Monteringshandskar funkar jättebra..dom är ofta tunna och finns i olika format.Dom tunnaste kan nog påminnas nästan som kirurg handskar,inte så mycket värme då kanske..dessa kan du hitta i närmaste bygghandel..kan du säker komma över för 50-100 kr..funkar hur bra som helst..känner knappt nå skillnad..sen är det ju vana med..man kan ju då komplettera med ett par tjockare för kallare väder..som sagt kolla din närmaste bygghandel...
                  vatten runt än,spöet i handen...
                  sigpic

Kommentera

jag köpte ett par OWNER handskar i en fiske affär i eskilstuna i dag dom verkar skit bra, tunna och tre avklippta fingrar.

hoppas det bara går att kasta med den!!

men är det nån som vet vad man ska ha i spö öglorna när det börjar frysa på?

typera

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    177 visningar