Flugfiske Set Symbiotic Black/Silver-Hyper AZ #5/6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske Set Symbiotic Black/Silver-Hyper AZ #5/6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske Set Symbiotic Black/Silver-Hyper AZ #5/6

Hallå! jag undrade om någon testat fiskeflugor.se's set?

enligt rubriken.

Fiskeflugor.se suger

Hej foxmeister! Köpte själv ett AZ 7/8 från fiskeflugor.se, t.o.m mackarnas dynga är bättre.!Gick ut på en gräsplan för att känna lite på spöt innan kustbatalj efter H.Ö.Vid lyft av linan å enbart linan brast näst översta spödelen tvärt av.Då det ej går att ringa fiskeflugor.se utan enbart mail gäller å dom svarar om dom har lust, fick jag tilll slut svaret att jag kunde få köpa ny spödel för 300+frakt.Jag vägrar betala då spöt ej är felhanterat,sedan dess svarar dom inte på mail och spödel har jag inte sett röken av...Köpte efter detta ett RIKTIGT flugspö och har haft ett trevligt flugfiske efter det...Fiskeflugor.se handlar jag ALDRIG ifrån igen.!!!

Kommentera

Hej Foxmeister.
      Har tack å lov inte provat deras spö men deras rullar dessvärre. Jag och två kamrater köpte totalt 8 rullar i olika klasser allt från 3-5 till 7-9 Symbiotic. På hälften av dessa rullarna började bromsen hugga efter bara några timmars fiske. Efter en lååång mailkonversation om att vi går vidare med ärendet till konsumentverket eller ARN fick vi till slut returnera alla rullarna och fick pengarna tillbaka.
      Nu är vi tre bannlysta från att handla hos dom igen, mycket dålig stil MS Fiskeflugor!!!!
      Även om fallet inte vore så, vill ingen av oss handla hos dom igen.

Kommentera

Hallå Vastill.!
        Så rullarna var samma skit som spöna! Hm de kanske inte vore så dumt å blanda in konsumentverket ändå...Dom anklagade mig för att ha våldat upp fisk på stranden eller att ha fastnat i träd/buske,fastän grejerna inte ens har varit i närheten av vare sig vatten eller buskar...Jävla skojare är va dom är!

Kommentera

Mystiskt...

Jag har inte haft några problem med det jag köpt från dem. Men jag har ju bara köpt flugor och lite småprylar...
          Men en sak som jag reagerade på när jag köpte flugor på deras rabattkampanj som går nu, var att jag skulle betala till ett kreditinstitut av något slag. Men när jag slår in bankgirot i min internetbank så är det samma BG som till fish-it (menar jag att det var i alla fall. det var i alla fall en existerande redskapshandlare som jag hade handlat av). Kändes lite märkligt men jag trodde att det var en konkurs/uppköps-historia...

Kommentera

Jag kan bara säga, stå på dig Silversurf, om du vet att du har rätt.
            Det dröjde två månader och ett otal mail från oss tre för att få dessa oseriösa handlare att göra rätt för sig. Vi fick också höra "handhavandefel" efter att ha skickat tillbaka de två första rullarna, men efter ca 7 veckor kom svaret......
            "Troligen kan felet vara kullagret på enstaka rullar som vi beställt hem nu och beräknas komma hem om några veckor"
            Då hade vi sedan länge tröttnat på väntan och tagit kontakt med Konsumentombudet för att ta reda på mer om våra rättigheter.

Ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun och presentera ärendet, informera även MS FF om detta och upplys dom om vad som gäller enligt lag. Lyssnar dom inte ändå så skriv en anmälan till ARN. Vi var så irriterade på deras nonchalans mot oss att vi till och med kunde tänka oss att presentera det för PLUS i SVT. Snacka om desperat va?
            Hoppas allt går bra, och att du får tillbaka dina pengar.

Det vore intressant att veta om det finns fler i samma situation med just MS Fiskeflugor.
            Senast ändrad av Vastill; 2008-11-25, 07:33.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
            2 svar
            552 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
            4 svar
            177 visningar