Ny på fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny på fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
    Hur är det med Pool 12 settet .. ? någon som kan något om deT ?
    Har någorlunda erfarenhet av Pool12 även om de inte ligger i topp.

Loopsetet för 1295:- är nog något av det mest prisvärda på marknaden just nu: http://www.fiskedepan.se/catalog/pro...roducts_id=594

Kommentera

Är det någon som skulle kunna förklara för mej hur man gör / kastar med såna där dubbeldrag? Har kastat fluga nu i en säsong och skulle inte ha något emot att komma några meter till.

Kommentera

Rotade fram farsans gamla flugutrustning idag och fick på köpet lite tips och tricks av han. Har aldrig kastat fluga förut men jag måste säga att det var riktigt skoj. Provade först på gården utan fluga, tyvärr så var min katt i farten och linan var tydligen det roligaste någonsin och han bestämde sig för att försöka döda den, jag fick rätt snabbt ge upp. Jag bestämde mig i alla fall för att bege mig ner till sjön och kasta lite. Väl där var jag dum nog att öva med fluga på, som tur var så small den av innan något otrevligt han hända, sen så blåste det lite väl mycket!

Nu undrar jag om mina grejor håller för att fiska gädda på. Till saken hör att utrustningen är dinosauriegammal. Farsan har dock tagit väl hand om utrustningen så den är mer eller mindre i "nyskick".

Rullen är en ABU Svängsta - DELTA 3
        På spö står där "Arjon Imperial 9' AFTM DT7-WF8 0303/9"

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32 Visa inlägg
          Har någorlunda erfarenhet av Pool12 även om de inte ligger i topp.

Loopsetet för 1295:- är nog något av det mest prisvärda på marknaden just nu: http://www.fiskedepan.se/catalog/pro...roducts_id=594

Var väldigt nära att köpa det settet men Pool12 settet för 1000 .. har fått väldigt bra betyg .. vad tycker du om det.. kan du skriva en recension om den är du snäll .. om du har tid då såklart..
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Fröjdan Visa inlägg
            Är det någon som skulle kunna förklara för mej hur man gör / kastar med såna där dubbeldrag? Har kastat fluga nu i en säsong och skulle inte ha något emot att komma några meter till.
            Är ingen grym kastare och skulle själv vilja ha bättre koll på kastandet, men dubbeldrag är att du drar till extra i linan just när spöt laddat i fram och bakkastet. Med andra ord ger du linan extra fart och kraft genom att du accelerar linan och ökar på den acceleration som spöt själv ger linan.
            KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

snobbs. själv börja jag med ett spö som heter hästens och kosta 149:- på elge hade det i 3 år de ni !!!!!!

Kommentera

Är det detta som fick bra betyg i någon tidning för ett tag sen ?
                Ska jag ta detta eller Loop Advanture
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
                  Jo Guidline.. självklart ska man inte få det serverad på tallrik... men är det så svårt att man inte har lust att fiska .. ungefär så menade jag.
                  Det finns ju som sagt lättare sätt att fiska på och kräver väl ett mått tålamod (har fått bita mig i läppen mer än en gång). Alla har väl "tagit i lite extra" i sista bakkastet för att nå ut dom där sista metrarna (som man tror är helt avgörande) när det hela endast har resulterat i att man fastnade med flugan i nått träd/buske/vafaansomhelst och fluglinan dimpen ner över armarna på dig, antiklimax.
                  Men det är en otrolig känsla när allt fungerar, när man dessutom får kroka och drilla sin första fisk, gärna på en egenhändigt bunden fluga. Svårslaget!!!

= Lite krångligare men mycket roligare, enl mig
                  det är aldrig försent att ge upp

Kommentera

Jag har inte kommit iväg en att fiska.. just nu så jobbar jag för mycket och det finns ju ingen fri tid över men nu i helgen då ni då ska här fiskas som f.n (Hoppas jag).. Varför är det så att när man köper nya saker ja då tar det lång tid innan man får använda dom...
                    Jaja får hoppas på fint väder i helgen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    176 visningar