Ja gåva är ett bra sätt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpa spö från staterna.
Collapse
X
-
Kan vi inte snacka skit om nåt annat nån annastans. Tror Cribbe har fått mer info om våra köp än han någonsin velat ha. Vi kan ju enas om att tull och moms får man plussa på jänklarnas priser, frakt ibland. Tror inte han bryr sig om era jerkar aller vad ni köpt då han postat i flugtråden.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Jag har handlat ett antal gånger från usa, allt från krokar till drag å rullar. Mina erfarenheter är som följer:
* Beställer man över typ $40 från stor-shopperna (basspro/cabelas) så blir det tull å ibland nån konstig avgift som jag uppfattar som nån extra fraktavgift som svenska posten tar.
* Beställer man för mindre än $40 så blir det inga avgifter
* Beställer man från mindre butiker typ staminainc.com så kan man få dem att skicka som gift å säga atte är värt mindre än det är, då slipper man tull
* Jag beställde createx från artsupply som tipsat i andra trådar, det kostade $70 typ och det blev inga avgifter
* Beställer man till kompis som bor i usa och packar upp skiten man beställt å gör ett nytt paket blir det ingen tull eller sånt Men det kostar mer i frakt än basspro frakten. (eller så kanske min kompis lurar mig :-))
Så har det fungerat för mig, om det kan hjälpa nån är det ju fint.När drar vi?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av UL_Jonas Visa inläggHallå...
OT. Är det ngn som vet ngn fiskebutik i washington dc? Har nämligen en kontakt som är där just nu och skullle behöva ha tag i en butik snarast..
\\Jonas
Kommentera
-
Kör på!
De senaste 4 flugspön jag har inhandlat har jag köpt ifrån USA (Ebay).
Endast en gång torskade jag för tullen, men likväl så blev det billigare än i Sverige.
Och angående garantier så hade jag iaf. inga problem med att få en ny spötopp till ett G.Loomis spö jag knäckte som jag hade köpt på Ebay, men garantier skiljer sig nog från leverantör till leverantör, så anser man att det är av vikt bör man nog kolla upp det.
Väntar förövrigt på mitt 5:e spö från staterna, et 8.6" custombyggt Diamondback -6oz för bulldawgs,magnumspinnare och stora vobblers.
Hoppas på tur med tullen även denna gång...Senast ändrad av Tobbe; 2008-03-15, 12:07.There's a thin line between fishing and standing on a shore like an idiot.
Kommentera
-
Slippa momsen?
Nu måste jag fråga så att jag helt förstår och är säker på vad som gäller?! Om jag har släktingar i USA så kan dom skicka mig prylar och då slipper jag moms för att de kommer från en privatperson? Det spelar ingen roll om det är helt nya prylar eller några andra faktorer som kan göra så jag ändå åker på momsen?
Tacksam för svar, för då har jag snart en flytring på väg från staterna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sveprod Visa inläggNu måste jag fråga så att jag helt förstår och är säker på vad som gäller?! Om jag har släktingar i USA så kan dom skicka mig prylar och då slipper jag moms för att de kommer från en privatperson? Det spelar ingen roll om det är helt nya prylar eller några andra faktorer som kan göra så jag ändå åker på momsen?
Tacksam för svar, för då har jag snart en flytring på väg från staternaA bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
521 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B