Köpa spö från staterna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa spö från staterna.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa spö från staterna.

Funderar på att beställa mitt nya flugspö online från USA. Det handlar ju om halva priset inklusive frakt på grejjerna jämfört med handlare i Sverige.

Nu till min fråga. Är det någon som har erfarenhet av beställningar från utlandet? Hur det brukar fungera med frakt, leveranstid osv?

Mvh//Christian

Lev. tid är ju jätteolika och beror på hur bra företaget sköter sig.

Lägg även till beräkning att du kan komma att behöva betala tullavgift i sverige för sakerna.
    Och att det inte är jättesmidigt att sköta reklamationer och garantier osv när saker är från utlandet.

Kommentera

Jag reklamationer är väl bara att glömma för dig, priserna på att skicka det fram och tillbaka blir ju en del bara det.

Angående priser så hör med affären innan köp. Vissa har jättedumma regler om 20% av varans värde etc. Vad gäller spön så får du ju fråga dom hur de packar också, inte så kul att få ett knäckt spö hem. Sen beror ju frakten mycket på vad det är för vara du ska ha. Ett endelat 7fots jerkspö kostar nog en del medan ett reseflygspö antagligen mycket mindre.

För att undvika tullavgifter är det bäst att få affären att skicka med posten (USPS), andra fraktfirmor är kända för att vara nitiska med tullen.
      Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Jag beställde klingor från usa,. Då det var Sage var det fraktfritt. Det tog nio dagar att få hem spöna. Att undika moms är inget du kan räkna med. Det är ju om du har någon kompis som kan skicka åt dig. .riverbaum heter butiken jag beställde från.
        Reklamationer fungerar så det behöver du inte oroa dig, tar bara lite längre tid.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
          Jag beställde klingor från usa,. Då det var Sage var det fraktfritt. Det tog nio dagar att få hem spöna. Att undika moms är inget du kan räkna med. Det är ju om du har någon kompis som kan skicka åt dig. .riverbaum heter butiken jag beställde från.
          Reklamationer fungerar så det behöver du inte oroa dig, tar bara lite längre tid.
          Att reklamationerna tar längre tid kan väl iofs vara något att oroa sig för. Om ens favoritrulle/spö går sönder mitt i sässong vill man kanske inte få tillbaka en ny/reperarad när sässongen är över.

Kommentera

MMMM det märks vilka det är som jobbar i svenska butiker när såna här fråger kommer upp! Visst får du räkna med lite tid när det gäller rekl men affärerna i usa är så in i H-vete service inr så det tror jag inte du behöver oroa dig för Men som sagt räkna med tull å moms så ofta är det inte så säkert att det lönar sig jättemycket, Köpte mig en calcutta 400b för några år sen som ett lager skar sig direkt, hörde av mig till normark , blev behandl som pesten så där fick jag ingen hjälp! Hörde av mig till cabelas, de skckade en ny rulle direkt så fort att de fått den från mig! Tog ungefär 10 dar från att jag skickat rullen till jag hade en ny kostade mig under hundralappen,( Fan så mycket billigare än i sv å skicka grejer), så tror inte du behöver vara så orolig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pig-king Visa inlägg
              MMMM det märks vilka det är som jobbar i svenska butiker när såna här fråger kommer upp! Visst får du räkna med lite tid när det gäller rekl men affärerna i usa är så in i H-vete service inr så det tror jag inte du behöver oroa dig för Men som sagt räkna med tull å moms så ofta är det inte så säkert att det lönar sig jättemycket, Köpte mig en calcutta 400b för några år sen som ett lager skar sig direkt, hörde av mig till normark , blev behandl som pesten så där fick jag ingen hjälp! Hörde av mig till cabelas, de skckade en ny rulle direkt så fort att de fått den från mig! Tog ungefär 10 dar från att jag skickat rullen till jag hade en ny kostade mig under hundralappen,( Fan så mycket billigare än i sv å skicka grejer), så tror inte du behöver vara så orolig!
              Yes, vissa har bra erfarenheter. Andra har mindre bra erfarenheter.

Att jag jobbar i butik har inget med mitt inlägg att göra. Är rätt svårt för de som inte vet att på min profil ens se att jag jobbar i butik. Skulle aldrig falla så lågt som att göra reklam för den butik jag ansvarar för på ett forum.
              Senast ändrad av Sg; 2008-03-14, 17:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pig-king Visa inlägg
                uppfarrar det på sama sätt som pig-king.. o med tull o grejjer e det svårt att undvika.. till åland går det bra om man beställer hem grejjerna på express, då klarar man sig ofta... men det blir ju dyrt me stora saker o sen vet man ju inte hur det e när det skall till svedala..
                I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

När det gäller sage (obs, jag är inget sagefan, men ska man ta från usa så kan man lika gärna handla dyrt) så skickar man reklamationerna direkt till fabriken. Iaf när det gäller klingor. Man får inte ens gfarantisedel med, bara att höra av sig o skicka iväg.
                  A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Är inte alls nån dröm att beställa från exempelvis Bass Pro Shop.
                    Blir alltid tull hur du än gör.
                    Dom är helt ovilliga att ställa upp på att packa saker som brev utan att skriva värde.
                    Köper du nåt som är svindyrt i Sverige eller en vara som du absolut ska ha till varje pris.
                    Då kan du ju köra på.
                    Men annars är det idiotiskt att handla från USA.
                    Bättre att köpa inom EU i så fall.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    515 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar