Önskar förslag på komplett flugfiskeset för lax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Önskar förslag på komplett flugfiskeset för lax

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Önskar förslag på komplett flugfiskeset för lax

Hej där fina forumvänner!

Jag ska börja fiska i första hand lax och havsöring i Ätran men kan nog bli en tur till kusten emellanåt.

Vill ni rekommendera mig en komplett utrustning med allt jag behöver för att komma igång? Gärna med länk. Jag vill naturligtvis ha bra grejer men dessutom till ett rimligt pris.
    • Har fiskat en hel del i mitt liv men aldrig med fluga.
    • Jag tror att det jag behöver är ett tvåhandsspö på ca 13-14 fot i linklass #9/10
    Tusen tack på förhand!

Jag föreslår att du pratar med laxfiskarna på Wittlock
    ( Halmstad) Mats o Kristoffer är medlemmar på Hallandssträckan Ätran . Och har du nära till butiken så är det nog den butik som har mest flugfiskeutrustning i butik . Ibland brukar det gå bra o provkasta grejerna .
    Lycka till Peter b

Kommentera

Ett spö på 12-13 fot klass 8 räcker gott å väl, passande rulle (gärna en Danielsson l5w 8-12 eller f3w 7-10). En "versitip" lina både Rio och Guideline gör fina sådana.
      Sen har du ett kit du kan fiska med hela säsongen.
      Inte helt fel att kika på andrahandsmarknaden.

Bor 100m från ån, hör av dig om det är något du funderar över.

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        Jag föreslår att du pratar med laxfiskarna på Wittlock
        ( Halmstad) Mats o Kristoffer är medlemmar på Hallandssträckan Ätran . Och har du nära till butiken så är det nog den butik som har mest flugfiskeutrustning i butik . Ibland brukar det gå bra o provkasta grejerna .
        Lycka till Peter b
        Tack! Jag ska ta mig till Wittlock och prata med dom.

Jag pratade med Pierre och om jag ska fokusera på lax så föreslog han denna:

Kommentera

Ursprungligen postat av Jeffe Visa inlägg
          Ett spö på 12-13 fot klass 8 räcker gott å väl, passande rulle (gärna en Danielsson l5w 8-12 eller f3w 7-10). En "versitip" lina både Rio och Guideline gör fina sådana.
          Sen har du ett kit du kan fiska med hela säsongen.
          Inte helt fel att kika på andrahandsmarknaden.

Bor 100m från ån, hör av dig om det är något du funderar över.
          Ja det är ju det.... jag är rädd för att köpa på mig för grov utrustning. Jag inser dock att jag kanske behöver en utrustning för lite grövre lax och en annan för HÖ och öring i bäckar. Men så bra att du bor nära Ätran! Ska skicka dig ett PM så att du får reda på var jag bor.

Du har ju erfarenhet av fiske i Ätran. Avråder du mig från Guideline Ni1 Tvåhandscombo ?
          Hade Guideline Elevation 13'#8/9-FAVO-3D+/3D+Compact kunnat fungera bättre tror du?

Jag kan för lite om utrustning för att kunna handla på andrahandsmarknaden. Ska titta på Danielsson l5w 8-12 eller f3w 7-10 också.

Kommentera

Ursprungligen postat av b_synnerlig Visa inlägg

Ja det är ju det.... jag är rädd för att köpa på mig för grov utrustning. Jag inser dock att jag kanske behöver en utrustning för lite grövre lax och en annan för HÖ och öring i bäckar. Men så bra att du bor nära Ätran! Ska skicka dig ett PM så att du får reda på var jag bor.

Du har ju erfarenhet av fiske i Ätran. Avråder du mig från Guideline Ni1 Tvåhandscombo ?
            Hade Guideline Elevation 13'#8/9-FAVO-3D+/3D+Compact kunnat fungera bättre tror du?

Jag kan för lite om utrustning för att kunna handla på andrahandsmarknaden. Ska titta på Danielsson l5w 8-12 eller f3w 7-10 också.
            Kommer att funka galant med bägge två. Jag är en stor förespråkare till klumpar med utbytbara spetsar.
            Jag själv tycker att det är mer behagligt att gå och fiska med en något lättare utrustning.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
            2 svar
            504 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
            4 svar
            169 visningar