Hej! Ganska ny på flugfiske men tycker det är skitkul. Har allt jag behöver utan just en håv. Har ni nått tips på en bra håv i lagom storlek? Fiskar mest efter regnbåge.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bra håv?
Collapse
X
-
Det beror väl lite på hur du fiskar.
Kör du med vadare utvadar i nån tjärn funkar det ju bättre med en kortskaftad håv.
Står du på kanten vid en put & take damm / sjö kan det va ttrevligt med en håv med längre skaft så du slipper sätta dig på huk på en kanske hal slänt..
-
Ursprungligen postat av PeterK Visa inläggHej! Ganska ny på flugfiske men tycker det är skitkul. Har allt jag behöver utan just en håv. Har ni nått tips på en bra håv i lagom storlek? Fiskar mest efter regnbåge.
Teleskopisk för att nå fisken enkelt och för att kunna packa ner den så att den inte tar mycket plats.
Gummerat nät minskar risken att krokarna fastnar i nätet.
"Triangeln" gick sönder efter att jag håvat en regnbåge på 6 kg men jag lyckades plocka bort nätet och laga den.
Du vill inte köpa en håv för 69 kronor på ÖoB eller Dollar store och se krokarna fastna nästan varje gång du håvar en regnbåge. Jag har haft en sådan och det är inte roligt att försöka få loss krokarna minst en gång per pass.
Kommentera
-
Denna är en riktigt trevlig håv. Om du inte fiskar riktigt stor båge vill säga.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggDenna är en riktigt trevlig håv. Om du inte fiskar riktigt stor båge vill säga.
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...hoCSswQAvD_BwE
Jag har modellen i M och kan gå i god för kvalitén. Smidig, enkel att fälla upp med en hand, stabil ram.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
504 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B