Det är mycket prat här baserat på budgetvänliga redskap, det är bra enligt min mening. Barriären för inträde har minskat avsevärt de senaste åren och det är fantastiskt för sporten! Med det sagt, skulle jag vilja höra vad ni tycker om de bästa sakerna. Lista redskapet som du tror tar kakan för grödan! -Rod: Orvis Helios 3, Rulle: Galvan Torque Series, Vadrar: Simms G4, Stövlar: Patagonia Foot Tractors, Förpackningar: Fishpond, Nät: Fishpond Nomad, Line: Scientific Anglers, Leader / Tippet: Trouthunter10.0.0.0.1 192.168.1.254 hotmail.com
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Låt oss prata om det bästa redskapet
Collapse
X
-
Låt oss prata om det bästa redskapet
Det är mycket prat här baserat på budgetvänliga redskap, det är bra enligt min mening. Barriären för inträde har minskat avsevärt de senaste åren och det är fantastiskt för sporten! Med det sagt, skulle jag vilja höra vad ni tycker om de bästa sakerna. Lista redskapet som du tror tar kakan för grödan! -Rod: Orvis Helios 3, Rulle: Galvan Torque Series, Vadrar: Simms G4, Stövlar: Patagonia Foot Tractors, Förpackningar: Fishpond, Nät: Fishpond Nomad, Line: Scientific Anglers, Leader / Tippet: Trouthunter10.0.0.0.1 192.168.1.254 hotmail.comSenast ändrad av giselegadot3; 2020-03-24, 09:48.Taggar: Ingen
-
Ett av de bästa fiskeredskapen är en bra och rymlig håv som på bilden här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_12.htm ...
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
Old Firehand nu var det flugfiskeutrustning tråden handlade om.
Personligen rankar jag nog Scott som de finaste av de masstillverkade spöna. De handbyggs, har en del specialdetaljer och även handskrivna loggor. Känns som man får lite mer. Om de är bättre än andra är tveksamt. Är ju inte så att något spö kastar milsvid längre än något annat!
Rullar rankar jag nog Danielsson högst. Andas äkta kvalitet. Det tycker jag få andra märken gör. Dock lite tunga och inte mycket nytänk där.
Linor är svårt, finns ju inte så många tillverkare och tycker de är jämställda men gillar Rio, annars har Guideline riktigt fina också men det är väl rio och air flo som tillverkar deras.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
Tack för tillrättavisningen magister Niklar!
Rubriken lyder: Låt oss prata om det bästa redskapet...
Det var rubriken ovan som gjorde att jag skrev att en bra och rymlig håv är ett av de bästa redskapen vid fiske...
Flugfiskat efter Lax har jag själv gjort i både Altaelva och Gaulaelva samt Namsen i Norge, men det är många år sedan....
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2020-03-23, 10:33.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
------------------------------------------
Tack för tillrättavisningen magister Niklar!
Rubriken lyder: Låt oss prata om det bästa redskapet...
Det var rubriken ovan som gjorde att jag skrev att en bra och rymlig håv är ett av de bästa redskapen vid fiske...
Flugfiskat efter Lax har jag själv gjort i både Altaelva och Gaulaelva samt Namsen i Norge, men det är många år sedan....
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggEn krok är bra att ha i slutet av linan annars blir det problem att få fisken att fastna
Old Firehand
Leif Engström
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
552 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B